Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Brak 4K - gasnie ekran i wraca do FullHD

Zwiń
X
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • Brak 4K - gasnie ekran i wraca do FullHD

    Witam.

    Problem wszystkim znany. Na nowym TV Thomson 43-UC6306 po wybraniu na 2160p gaśnie ekran i po 30sek. wraca do FullHD. Oczywiście w info dekodera napisane standardowo jak w większości przypadków, że obsługiwane 4k max na 30Hz, choć telewizor obsługuje wyższe.

    - Nowy przewód HDMI HAMA 2.0b
    - W TV włączona obsługa HDMI 2.0
    - Po wybraniu filmu VOD w HD monit o wybranie w ustawieniach rozdzielczości 2160p
    - Podłączając peceta ekran pracuje bez problemu na 4k oraz 4096x2160.

    Jakieś rozwiązanie ? Czy dekoder może być wadliwy ?

  • #2
    Może być.Równie dobrze wadliwy może być telewizor.Również kabel hdmi.Najlepiej byłoby podłączyć dekoder do innego telewizora celem sprawdzenia.

    Komentarz


    • #3
      Dlaczego więc telewizor pracuje poprawnie na 4K podłączony do peceta po tym samym kablu ? Nie spojrzałem tylko na jakim odświeżaniu ... Jutro sprawdzę ponownie. Niestety drugiego TV 4k nie posiadam. Myślę, że wyjdzie to dopiero podczas wizyty w punkcie NC+...
      Ostatni raz edytowany przez sztandi7; 2018-10-13, 23:58.

      Komentarz


      • #4
        Wchodząc w dekoder i info o HDMI jest napisane, że obsługiwane są 4K także w 50 i 60Hz.

        Komentarz


        • #5
          Ilość Hz zależna jest od wyświetlanej treści, w przypadku polskiej i europejskiej TV są to najczęściej 25Hz i 50Hz dla jakości HD oraz 50Hz dla jakości 4K. Dekoder w przeciwieństwie do komputera nie przekształca obrazu do ustawień, lecz wyświetla sygnał źródłowy, oryginalny.

          Wyższe odświeżania są wspierane lecz mogą nie być nigdy wykorzystane, gdyż takie transmisje TV nadawane są głownie na rynki USA i Japonii.

          W przedstawionej sytuacji najprowdopodobniej bedzie potrzebne wylaczenie wszystkich uslug redukujacych jakosc obrazu jak HDMI Deep Color. Jezeli sytuacja nie ulegnie poprawie oznaczac to bedzie koniecznosc przepiecia przewodu HDMI do wejscia wspierajacego 4K (zazwyczaj takie jest tylko 1 w TV).
          Ostatni raz edytowany przez lpotaczek; 2018-10-14, 21:38.

          Komentarz


          • #6
            W moim TV wszystkie 3 złącza są HDMI 4K. ****, nic nie pomaga. Dekoder leci na gwarancję.

            Komentarz


            • #7
              Dziekuje za odpowiedz. Sprawdzilem specyfikacje twojego telewizora. Obecnie posiada on tylko 1 wejscie kompatybilne z dekoderem 4K, jest to złącze HDMI 2 wspierające jako jedyne ARC na pozostałych wejściach mogą występować nieprawidłowości.

              Komentarz


              • #8
                Ok sprawdzę na drugim HDMI i dam znać czy pomogło
                Ostatni raz edytowany przez sztandi7; 2018-10-15, 23:30.

                Komentarz


                • #9
                  ****... Nie pomogło. Stawiam jednak na [ciach] dekoder. W końcu sprzęty NC+ może i sa innowacyjne ale akurat jakościowo to śmieci A przynajmniej moje doświadczenie z nimi tak mi podpowiada.
                  Ostatni raz edytowany przez Aleksandra_nc+; 2018-10-18, 09:48.

                  Komentarz


                  • #10
                    Dekoder sprawdzony w jedynym punkcie w Łodzi, który ma TV 4k. Działa 2160p. Testowany był na ich kablu bo nie mieli możliwości podpięcia mojego (kable w ścianach). I w takim razie mamy impas. TV wedle specyfikacji powinno działać bezproblemowo w 4k, jednak tak nie jest. Wina kabla? Wina TV? Może zaktualizować soft w TV? Podłączenie anteny mam dwuantenowe, w salonie było sprawdzane na tym konwerterze HDCP nowszym obsługującym już 3 kanały na raz. W momencie gdy Pani wybrała połączenie dwuantenowe, dekoder nie miał sygnału z anten. Już zgłupiałem... Jakieś sugestie co mógłbym jeszcze zrobić ? Zakup konwertera cokolwiek da skoro w specyfikacji TV jest obsługa HDCP 2.2 na wszystkich złączach HDMI i info HDMI w dekoderze pokazuje obsługę 4k w 50 i 60Hz?
                    Ostatni raz edytowany przez sztandi7; 2018-10-18, 17:21.

                    Komentarz


                    • #11
                      Wymiana konwertera nic nie da bo on nie ma nic wspólnego z przesyłaniem sygnału na złączu HDMI. Spróbuj na innym kablu.Soft w telewizorze również nie zaszkodzi zaktualizować jeśli nie jest najnowszy.

                      Komentarz


                      • #12
                        Witaj sztandi7 , pytanie czy w twoim 43-UC6306 jest ustawienie odpowiadające za włącznie HDMI 2.0?
                        Sprawdź proszę, najprawdopodobniej według ścieżki: Ustawienia>System>Zaawansowane>HDMI2.0. Jeśli jest takie ustawienie to proszę o zmianę na ON.
                        Jeżeli potrzebujesz pomocy przedstawiciela_nc+, zachęcamy do kontaktu poprzez formularz kontaktowy w moje nc+ zakładka /Napisz do nas/.
                        Dołożymy wszelkich starań, abyś otrzymał odpowiedź najszybciej jak to tylko możliwe.


                        Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi znajdziesz na ncplus.pl/pomoc

                        Komentarz


                        • #13
                          napisał(a) Piotr.B_nc+ Zobacz post
                          Witaj sztandi7 , pytanie czy w twoim 43-UC6306 jest ustawienie odpowiadające za włącznie HDMI 2.0?
                          Sprawdź proszę, najprawdopodobniej według ścieżki: Ustawienia>System>Zaawansowane>HDMI2.0. Jeśli jest takie ustawienie to proszę o zmianę na ON.
                          Oczywiście, że jest. Na wyłączonym nie ma w ogóle opcji wyboru 2160p. Przy włączonym jest, ale występuje właśnie w/w problem. Generalnie to poddałem się już, bo pomysły mi się skończyły.

                          Komentarz


                          • #14
                            sztandi7,
                            Czy używasz kabla zgodnego z:
                            https://www.hdmi.org/manufacturer/pr...n_Program.aspx
                            Jeżeli potrzebujesz pomocy przedstawiciela_nc+, zachęcamy do kontaktu poprzez formularz kontaktowy w moje nc+ zakładka /Napisz do nas/.
                            Dołożymy wszelkich starań, abyś otrzymał odpowiedź najszybciej jak to tylko możliwe.


                            Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi znajdziesz na ncplus.pl/pomoc

                            Komentarz


                            • #15
                              napisał(a) Aleksandra_nc+ Zobacz post
                              Tak jak napisałem, używam przewodu HDMI Hama w standardzie 2.0b.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X
                              nc+