Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Opisy premier nadawanych na ale kino+.

Zwiń
Temat został zamknięty
X
Ten wątek został przyklejony.
X
X
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • KRYMINALNA ŚRODA W ALE KINO+ - DWA NOWE SERIALE

    W maju Ale kino+ zaprasza na „Kryminalne środy” i dwa nowe seriale. Będą to „Ripper Street” – rozgrywająca się w wiktoriańskim Londynie opowieść o policjantach tropiących Kubę Rozpruwacza, oraz „Podejrzenia Pana Whitchera” – czteroodcinkowy serial kryminalny, w którego centrum stoi nieustępliwy inspektor Scotland Yardu, Jonathan Whicher.

    RIPPER STREET, SEZON 1
    (Ripper Street Season 1)
    serial kryminalny, Wlk. Brytania / Irlandia, 2012,

    reż. Tom Shankland
    wyk. Matthew Macfadyen, Jerome Flynn, Adam Rothenberg

    Wiktoriański Londyn, niesławna dzielnica Whitechapel i zawiłe śledztwo w sprawie nieuchwytnego mordercy prostytutek, znanego jako Kuba Rozpruwacz.

    Londyn, kwiecień 1889 roku. Dywizja H próbuje utrzymać porządek w Whitechapel, przeludnionej dzielnicy, w której mieszka 67 tysięcy ludzi, w większości biednych lub pozbawionych środków do życia. Mija właśnie sześć miesięcy od ostatniego morderstwa Kuby Rozpruwacza. Brak efektów w sprawie złapania mordercy przyniosło inspektorowi Reidowi (Matthew Macfadyen) złą sławę. Tymczasem na ulicach znów giną kobiety. W śledztwie Reidowi pomaga lojalny, dobry w walkach wręcz sierżant Bennet Drake (Jerome Flynn) oraz kapitan Homer Jackson (Adam Rothenberg), mający doświadczenie jako chirurg w amerykańskiej armii i detektyw w agencji Pinkertona. Obaj mają zagmatwane życie prywatne i ciążące tajemnice z przeszłości.

    „Ripper Street” jest jednym z niewielu seriali w historii, którego produkcję przywrócono na prośbę widzów. Petycję w tej sprawie podpisało 40 tysięcy Brytyjczyków. Fani pisali: „To świetny serial, dobrze osadzony w realiach epoki, z doskonałą obsadą i kostiumami. Można się z niego czegoś dowiedzieć, dzięki temu, że ciekawie łączy fikcję z prawdziwymi wydarzeniami, takimi jak śmierć Człowieka-Słonia”. Albo: „To dobrze napisany, pięknie nakręcony, skłaniający do myślenia serial, z którego producenci powinni być dumni”.
    „Ripper Street” wiernie relacjonuje wydarzenia znane ze źródeł, choć chronologia niektórych została na potrzeby scenariusza przesunięta, nieraz o dziesięciolecia. Na przykład epidemię cholery na Broad Street (1854) i zabiegi lobotomii przedczołowej (1935) dzieli kilkadziesiąt lat. Niemniej, Vanessa Heggie, która na swoim blogu na Guardian Online bada historyczną poprawność „Ripper Street”, potwierdza prawdziwość wielu faktów, postaci i zjawisk z serialu. Jest wśród nich oczywiście działalność Kuby Rozpruwacza, ale także budowa londyńskiego metra, początki nowoczesnej medycyny sądowej, wojna brytyjsko-egipska (1882), katastrofa parowca Princess Alice na Tamizie w 1878, strajk w londyńskich dokach (1889), skandal z Cleveland Street związany z osobistościami socjety, korzystającymi z usług męskich prostytutek (1889), strajk kobiet z fabryki zapałek (1888), kryzys finansowy, związany z bankiem Barings (1890) i wiele innych.

    Pomysłodawcą i scenarzystą serialu „Ripper Street” jest Richard Warlow („Waking the Dead”, „Kochanki”), zaś reżyserią zajęli się ANDY WILSON („Udając boga”) COLM MCCARTHY („Sherlock”) i TOM SHANKLAND („Dzieci”) W inspektora Reida wcielił się Matthew Macfadyen, znany m.in. z „Miłości i uprzedzenia”. Jako sierżant Drake partneruje mu Jerome Flynn, czyli Bronn z serialu „Gra o tron”. Kapitana Jacksona gra natomiast Adam Rothenberg, który wystąpił m.in. u boku Diane Keaton i Katie Holmes w komedii „Skok na kasę” z 2008 roku.

    Premiera: środy, od 6 maja, od godz. 20:10

    Komentarz


    • PODEJRZENIA PANA WHICHERA: MORDERSTWO W DOMU NA ROAD HILL
      (The Suspicions Of Mr Whicher: The Murder At Road Hill House)
      serial kryminalny, Wlk. Brytania, 2011, 95 min

      reż. James Hawes
      wyk. Paddy Considine, Peter Capaldi, Tom Georgeson

      Rozgrywający się w Wielkiej Brytanii drugiej połowy XIX wieku klasyczny serial kryminalny, nawiązujący do legendarnej postaci inspektora Jonathana Whichera, który działał w Scotland Yardzie. Pierwszy odcinek, „Morderstwo w Domu na Road Hill”, oparty został na prawdziwych wydarzeniach, jakie rozegrały się latem 1860 roku w angielskiej posiadłości Road Hill House. Polska premiera telewizyjna!

      Na terenie należącym do zamożnej posiadłości Rode Hill House zostaje znalezione ciało 3-letniego chłopca, Saville’a Kenta. Wszystko wskazuje na to, że dziecko zostało w nocy porwane z sypialni, a następnie zamordowane. Lokalna społeczność jest wstrząśnięta tragedią, podobnie jak pogrążona w rozpaczy rodzina. Sprawę, którą szybko zaczyna żyć cała Anglia, prowadzi oddział miejscowej policji. Na polecenie władz do Rode Hill House zostaje wysłany z Londynu inspektor Jonathan „Jack” Whicher (w tej roli Paddy Considine) – członek niedawno utworzonego w Scotland Yardzie oddziału detektywistycznego. Na miejscu szybko odkrywa, że kochająca się rodzina Kentów to jedynie fasada, za którą kryją się: zdrada, szaleństwo i zazdrość, plotkująca służba, nikczemna macocha i buntujące się przeciwko niej dzieci. Sprawa okazuje się jedną z najtrudniejszych w karierze Whichera, który podejrzewa, że sprawcą musi być ktoś z rodziny chłopca…

      „Podejrzenia pana Whichera” to czteroodcinkowy serial kryminalny, oparty na powieściach Kate Summerscale. Każdy odcinek to osobny film pełnometrażowy, dotyczący innej sprawy. Inspiracją dla powieści i serialu stała się postać urodzonego w 1814 roku w Anglii inspektora Jonathana Whichera – jednego z pierwszych policjantów, którzy pracowali w stworzonym w 1842 roku detektywistycznym oddziale Scotland Yardu. To na jego osobie wzorowali się znani pisarze, którzy powołali do życia słynnych detektywów – dość, by wymienić Charlesa Dickensa i jego inspektora Bucketa, Colina Dextera i inspektora Morse’a, czy Arthura Conan-Doyle’a, który stworzył Sherlcoka Holmesa.

      W rolę Whichera wcielił się Paddy Considine, brytyjski aktor znany m.in. z „Ultimatum Bourne’a” czy pokazywanego ostatnio w kinach filmu „Dumni i wściekli”.

      Premiera: środa, 6 maja, godz. 22:40

      Komentarz


      • CYKL „KINO MÓWI: DZIECI” W MAJU W ALE KINO+ - CZTERY OBRAZY DORASTANIA

        W majowym cyklu „Kino Mówi: Dzieci” Ale kino+ pokaże cztery różne filmowe oblicza dorastania. Będą to: „Dziewczynka w trampkach”, czyli wyróżniona w Wenecji historia małej buntowniczki z Arabii Saudyjskiej, „Girlhood” a w nim dziewczęcy gang jako podpora niezależności, niekończące się dzieciństwo pod skrzydłami opresyjnej matki w filmie „Pozycja dziecka” i rozmyte rodzicielskie wzorce w filmie Bohdana Slámy „Cztery słońca”. Premiery w majowe czwartki, o 20:10.

        Cykl rozpocznie 7 maja „Dziewczynka w trampkach” (Wadjda, 2012).

        Wadjda to zbuntowana 10-latka mieszkająca w Rijadzie w Arabii Saudyjskiej. Marzy o własnym rowerze – choć w jej kraju jest to rzecz zabroniona dla dziewcząt i kobiet. Aby zdobyć pieniądze na upragniony jednoślad, Wadjda postanawia wziąć udział w konkursie recytacji Koranu. Film był nominowany do BAFTY w kategorii „najlepszy film nieanglojęzyczny” a w Wenecji zdobył 4 wyróżnienia – w tym Nagrodę Specjalną Interfilm i Nagrodę Międzynarodowego Stowarzyszenia Kin Artystycznych (CICAE).

        Przed seansem Błażej Hrapkowicz i jego goście porozmawiają o tradycji kina dziecięcego i młodzieżowego. Dlaczego w Polsce ten gatunek jest coraz mniej popularny, a w Skandynawii czy Niemczech to podstawa edukacji filmowej?

        Premiera: czwartek, 7 maja, godz. 20:10

        Komentarz


        • PIONIERZY TELEWIZJI: SUPERBOHATEROWIE
          (Pioneers of Television: Superheroes)
          seria dokumentalna, USA, 2014, 10 x 50’

          reż. Steve Boettcher

          10 odcinków, ponad 200 gwiazd kina i jedyna w swoim rodzaju historia telewizji. Ale kino+ zaprasza na polską premierę serii dokumentalnej „Pionierzy telewizji”. Seria prezentuje najpopularniejsze programy, gatunki i tytuły, a przede wszystkim ludzi, którzy stworzyli telewizję taką, jaką dziś chcą oglądać miliony widzów na całym świecie. W tym odcinku w centrum uwagi znajdują się superbohaterowie.

          Autorzy serii przypomną pierwszych aktorów, którzy wcielili się w postacie znane z kultowych komiksów - Batmana, Supermana, Wonder Woman i wiele innych. Z czasem bohaterowie ci znaleźli swoje miejsce w kinowych blockbusterach, jednak to telewizja utorowała im drogę do sławy. W tym odcinku więc widzowie poznają telewizyjne pochodzenie superbohaterów – Supermana z lat 50., Batmana z lat 60. oraz Wonder Woman i Hulka z produkcji z lat 70. W odcinku gościnnie występują: Adam West, czyli serialowy Batman i Burt Ward, czyli Robin, Julie Newmar – Kobieta Kot, Lynda Carter, która wcielała się w Wonder Woman oraz Lou Ferrigno, znany jako Niesamowity Hulk.

          Premiera: niedziela, 10 maja, godz. 10:00

          Komentarz


          • NOWY SERIAL KRYMINALNY „HAPPY VALLEY” PREMIEROWO W ALE KINO+

            Ale kino+ zaprasza na polską telewizyjną premierę serialu kryminalnego „Happy Valley”. Akcja rozgrywa się na angielskiej prowincji, gdzie przemoc stała się częścią krajobrazu, twarde narkotyki można znaleźć o wiele łatwiej niż porządną pracę, a śledztwa prowadzi tyleż uparta co skuteczna policjantka Catherine Cawood.
            Premiery odcinków w niedziele, od 10 maja o 20:10. Tylko w Ale kino+.


            Współczesna Anglia. Spokój małego, uroczego miasteczka zakłóca rosnąca liczba narkomanów a ciąże nastolatek stają się ich nowoczesnym sposobem na życie. Porządku pilnuje tu nieustępliwa sierżant policji Catherine Cawood. Jej świat wywraca się do góry nogami, kiedy z więzienia zostaje wypuszczony Tommy Lee Royce – mężczyzna, który według Catherine jest odpowiedzialny za śmierć jej córki. Policjantka jest przekonana, że Tommy to wyjątkowo niebezpieczny człowiek i pozostaje kwestią czasu, jak znów kogoś skrzywdzi. Wkrótce zostaje porwana córka lokalnego biznesmena…

            Komentarz


            • OGNIE ŚW. ELMA
              (St. Elmo’s Fire)
              komediodramat, USA, 1985, 110 min

              reż. Joel Schumacher
              wyk. Demi Moore, Rob Lowe, Andie MacDowell, Andrew McCarthy, Emilio Estevez, Judd Nelson, Ally Sheedy, Mare Winningham

              Joel Schumacher buduje portret grupy przyjaciół z college’u, którzy wspólnie wkraczają w dorosłe życie. W rolach głównych występują: Demi Moore, Rob Lowe i Andie MacDowell.

              Bohaterami filmu jest siedmioro przyjaciół, którzy właśnie skończyli college. Świat stoi przed nimi otworem, zewsząd czekają różne możliwości. Jednak nie każdy wybór życiowy będzie trafny, a dorosłość okaże się trudniejsza niż sobie wyobrażali. Billy (Rob Lowe) to typ buntownika i lekkoducha, w dodatku bez stałej pracy. Skrycie podkochuje się w nim Wendy (Mare Winningham) – dziewczyna z tzw. dobrego domu, w której rodzice pokładają wielkie nadzieje. Ona jednak ma własny plan na życie. Billy zawsze mógł liczyć na wsparcie Alexa (Judd Nelson) – jednak ten woli się teraz zająć własną karierą. Chce się też oświadczyć swojej dziewczynie Leslie (Ally Sheedy), mimo, że ich związek przechodzi poważny kryzys. Z kolei Kirbo (Emilio Estevez), który pracuje w barze St. Elmo, gdzie przesiadują przyjaciele, zakochał się w obcej, pięknej nieznajomej (Andie MacDowell). Jest jeszcze Kevin – skryty, nieśmiały kumpel Kirba, który nie wierzy w miłość, oraz coraz bardziej uzależniona od narkotyków Jules (Demi Moore). Siedem osób, życiowe zakręty, skomplikowane relacje. Czy w końcu odnajdą szczęście?

              W 1985 roku Joel Schumacher, przyszły mistrz kina akcji, autor takich obrazów jak „Czas zabijania”, „Upadek” czy „Klient”, postanowił nakręcić kameralną opowieść o młodych ludziach wkraczających w dorosłe życie. Są więc pierwsze poważne decyzje, poszukiwanie pracy, pierwsze problemy i rozterki. Nad tym wszystkim jednak góruje moc prawdziwej przyjaźni, która połączyła bohaterów podczas studiów. Uzupełnieniem fabuły jest rewelacyjna, nominowana do nagrody Grammy ścieżka muzyczna. W rolach głównych znalazły się początkujące gwiazdy jak 23-letnia wówczas Demi Moore, na 5 lat przed występem w przełomowym dla jej kariery „Uwierz w ducha”, czy Rob Lowe – gwiazdor młodzieżowego kina z lat 80., laureat 5 nominacji do Złotego Globu – ostatnio w 2013 za występ w „Wielkim Liberace’em”. Na drugim planie pojawia się Andie MacDowell, dla której był to dopiero drugi film pełnometrażowy w karierze.

              Premiera: poniedziałek, 11 maja, godz. 20:10

              Komentarz


              • WESELE W SORRENTO
                (Den skaldede frisør)
                komediodramat, Dania / Szwecja / Włochy / Francja / Niemcy, 2012, 116 min

                reż. Susanne Bier
                wyk. Pierce Brosnan, Trine Dyrholm, Molly Blixt Egelind, Kim Bodnia

                Film duńskiej reżyserki Susanne Bier, którą widzowie Ale kino+ znają z takich obrazów jak „Bracia”, „Tuż po weselu” czy nagrodzony w 2011 roku Oscarem® w kategorii „najlepszy film zagraniczny” „W lepszym świecie”. „Wesele w Sorrento” to ciepła, optymistyczna opowieść o tym, że na miłość nigdy nie jest za późno. W głównych rolach grają m.in. Pierce Brosnan, Trine Dyrholm oraz Kim Bodnia – czyli detektyw Martin Rohde z serialu kryminalnego „Most nad Sundem”, który pokazywało Ale kino+.

                Słoneczne Włochy, przepiękna willa położona w cytrusowym sadzie nad morzem. W tej cudownej scenerii ma się odbyć wesele Astrid i Patricka. Na ślub przyjeżdża matka panny młodej, Ida (Trine Dyrholm), która choruje na nowotwór. Przeszła długie i wyniszczające leczenie, tracąc włosy i zdrowie. Wsparcia nie mogła znaleźć w mężu, który opuścił ją dla młodszej kobiety. Ida jednak się nie poddaje, nie traci optymizmu i szykuje się na wesele Astrid. Tam poznaje ojca swojego zięcia. Jest nim niejaki Philip (Pierce Brosnan), zgorzkniały, zamożny wdowiec, który zamknął się w sobie po stracie żony. Wpierw ta doświadczona przez życie dwójka nie przypada sobie do gustu, jednak radosna atmosfera wesela zmienia ich wzajemne nastawienie do siebie.

                „Wesele w Sorrento” to niepoprawnie optymistyczna opowieść o tym, że na miłość i szczęście nigdy nie jest za późno. Błyskotliwy scenariusz Andersa Thomasa Jensena („Jabłka Adama”, „Tuż po weselu”, „W lepszym świecie”) , inteligentny humor i rewelacyjna obsada sprawiły, że film zebrał ciepłe recenzje oraz świetne wyniki w europejskich kinach, stając się największym kasowym przebojem w karierze duńskiej reżyserki Susanne Bier. Doceniła go także Europejska Akademia Filmowa przyznając w 2013 roku nagrodę w kategorii „najlepsza europejska komedia”.

                SUSANNE BIER nim zajęła się reżyserią spędziła kilka lat na uniwersytecie w Jerozolimie, gdzie studiowała architekturę. Po ukończeniu u schyłku lat 80. kopenhaskiej szkoły filmowej zajęła się reżyserią. Prędko została dostrzeżona przez widownię międzynarodową. Pierwszą nominację Oscarową otrzymała w 2007 r. za „Tuż po weselu” ze świetnym występem Madsa Mikkelsena. Statuetkę przyznano jej już cztery lata później za dramat „W lepszym świecie”.

                Premiera: wtorek, 12 maja, godz. 20:10

                Komentarz


                • KRYMINALNA ŚRODA W ALE KINO+ - DWA NOWE SERIALE

                  W maju Ale kino+ zaprasza na „Kryminalne środy” i dwa nowe seriale. Będą to „Ripper Street” – rozgrywająca się w wiktoriańskim Londynie opowieść o policjantach tropiących Kubę Rozpruwacza, oraz „Podejrzenia Pana Whitchera” – czteroodcinkowy serial kryminalny, w którego centrum stoi nieustępliwy inspektor Scotland Yardu, Jonathan Whicher.

                  RIPPER STREET, SEZON 1
                  (Ripper Street Season 1)
                  serial kryminalny, Wlk. Brytania / Irlandia, 2012,

                  reż. Tom Shankland
                  wyk. Matthew Macfadyen, Jerome Flynn, Adam Rothenberg

                  Wiktoriański Londyn, niesławna dzielnica Whitechapel i zawiłe śledztwo w sprawie nieuchwytnego mordercy prostytutek, znanego jako Kuba Rozpruwacz.

                  Londyn, kwiecień 1889 roku. Dywizja H próbuje utrzymać porządek w Whitechapel, przeludnionej dzielnicy, w której mieszka 67 tysięcy ludzi, w większości biednych lub pozbawionych środków do życia. Mija właśnie sześć miesięcy od ostatniego morderstwa Kuby Rozpruwacza. Brak efektów w sprawie złapania mordercy przyniosło inspektorowi Reidowi (Matthew Macfadyen) złą sławę. Tymczasem na ulicach znów giną kobiety. W śledztwie Reidowi pomaga lojalny, dobry w walkach wręcz sierżant Bennet Drake (Jerome Flynn) oraz kapitan Homer Jackson (Adam Rothenberg), mający doświadczenie jako chirurg w amerykańskiej armii i detektyw w agencji Pinkertona. Obaj mają zagmatwane życie prywatne i ciążące tajemnice z przeszłości.

                  „Ripper Street” jest jednym z niewielu seriali w historii, którego produkcję przywrócono na prośbę widzów. Petycję w tej sprawie podpisało 40 tysięcy Brytyjczyków. Fani pisali: „To świetny serial, dobrze osadzony w realiach epoki, z doskonałą obsadą i kostiumami. Można się z niego czegoś dowiedzieć, dzięki temu, że ciekawie łączy fikcję z prawdziwymi wydarzeniami, takimi jak śmierć Człowieka-Słonia”. Albo: „To dobrze napisany, pięknie nakręcony, skłaniający do myślenia serial, z którego producenci powinni być dumni”.
                  „Ripper Street” wiernie relacjonuje wydarzenia znane ze źródeł, choć chronologia niektórych została na potrzeby scenariusza przesunięta, nieraz o dziesięciolecia. Na przykład epidemię cholery na Broad Street (1854) i zabiegi lobotomii przedczołowej (1935) dzieli kilkadziesiąt lat. Niemniej, Vanessa Heggie, która na swoim blogu na Guardian Online bada historyczną poprawność „Ripper Street”, potwierdza prawdziwość wielu faktów, postaci i zjawisk z serialu. Jest wśród nich oczywiście działalność Kuby Rozpruwacza, ale także budowa londyńskiego metra, początki nowoczesnej medycyny sądowej, wojna brytyjsko-egipska (1882), katastrofa parowca Princess Alice na Tamizie w 1878, strajk w londyńskich dokach (1889), skandal z Cleveland Street związany z osobistościami socjety, korzystającymi z usług męskich prostytutek (1889), strajk kobiet z fabryki zapałek (1888), kryzys finansowy, związany z bankiem Barings (1890) i wiele innych.

                  Pomysłodawcą i scenarzystą serialu „Ripper Street” jest Richard Warlow („Waking the Dead”, „Kochanki”), zaś reżyserią zajęli się ANDY WILSON („Udając boga”) COLM MCCARTHY („Sherlock”) i TOM SHANKLAND („Dzieci”) W inspektora Reida wcielił się Matthew Macfadyen, znany m.in. z „Miłości i uprzedzenia”. Jako sierżant Drake partneruje mu Jerome Flynn, czyli Bronn z serialu „Gra o tron”. Kapitana Jacksona gra natomiast Adam Rothenberg, który wystąpił m.in. u boku Diane Keaton i Katie Holmes w komedii „Skok na kasę” z 2008 roku.

                  Premiera: środy, od 6 maja, od godz. 20:10

                  Komentarz


                  • PODEJRZENIA PANA WHICHERA: MORDERSTWO NA ANGEL LANE
                    (The Suspicions Of Mr Whicher: The Murder In Angel Lane)
                    serial kryminalny, Wlk. Brytania, 2013, 95 min

                    reż. Christopher Menaul
                    wyk. Paddy Considine, Olivia Colman, James Wilson

                    Rozgrywający się w Wielkiej Brytanii drugiej połowy XIX wieku klasyczny serial kryminalny, nawiązujący do legendarnej postaci inspektora Jonathana Whichera, który działał w Scotland Yardzie. W odcinku „Morderstwo na Angel Lane” Whicher poprowadzi śledztwo w sprawie zabójstwa młodej kobiety. Polska premiera telewizyjna!

                    Mija kilka lat od niesławnej sprawy zabójstwa małego chłopczyka w posiadłości Road Hill. Tymczasem detektyw Whicher prowadzi kolejne dochodzenie. Zostaje zamordowana młoda dziewczyna. Okoliczności wskazują, że była to napaść na tle rabunkowym. Szybko jednak okaże się, że intryga sięga o wiele głębiej, a w jej centrum znajdują się tajemnice przeszłości i skomplikowane rodzinne relacje.

                    „Podejrzenia pana Whichera” to 4-odcinkowy serial kryminalny, oparty na powieściach Kate Summerscale. Każdy odcinek to osobny film pełnometrażowy, dotyczący innej sprawy. Inspiracją dla powieści i serialu stała się postać urodzonego w 1814 roku w Anglii inspektora Jonathana Whichera – jednego z pierwszych policjantów, którzy pracowali w stworzonym w 1842 roku detektywistycznym oddziale Scotland Yardu. To na osobie Whichera wzorowali się znani pisarze, którzy powołali do życia słynnych detektywów – dość, by wymienić Charlesa Dickensa i jego inspektora Bucketa, Colina Dextera i inspektora Morse’a, czy Arthura Conan-Doyle’a, który stworzył Sherlocka Holmesa.

                    W serialu w rolę Whichera wcielił się Paddy Considine, brytyjski aktor znany m.in. z „Ultimatum Bourne’a” czy pokazywanej ostatnio w kinach komedii „Dumni i wściekli”.

                    Premiera: środa, 13 maja, godz. 22:40

                    Komentarz


                    • CYKL „KINO MÓWI: DZIECI” W MAJU W ALE KINO+ - CZTERY OBRAZY DORASTANIA

                      W majowym cyklu „Kino Mówi: Dzieci” Ale kino+ pokaże cztery różne filmowe oblicza dorastania. Będą to: „Dziewczynka w trampkach”, czyli wyróżniona w Wenecji historia małej buntowniczki z Arabii Saudyjskiej, „Girlhood” a w nim dziewczęcy gang jako podpora niezależności, niekończące się dzieciństwo pod skrzydłami opresyjnej matki w filmie „Pozycja dziecka” i rozmyte rodzicielskie wzorce w filmie Bohdana Slámy „Cztery słońca”. Premiery w majowe czwartki, o 20:10.


                      GIRLHOOD

                      (Bande de filles)
                      dramat, Francja, 2014, 113 min

                      reż. Céline Sciamma
                      wyk. Karidja Touré, Assa Sylla, Lindsay Karamoh

                      Nastolatkowie i ich zamknięty przed dorosłymi świat. W ramach majowego cyklu „Kino Mówi: Dzieci” Ale kino+ zaprasza na francuski dramat „Girlhood” o 16-letniej Marieme szukającej akceptacji w gangu dziewczyn. Film był nominowany do Cezara 2015 w czterech kategoriach, w tym za reżyserię i najlepszą obiecującą aktorkę (rewelacyjna Karidja Touré). Obraz będzie przyczynkiem do dyskusji o tzw. „coming-of-age movies”, czyli filmach o nastolatkach wchodzących w dorosłość. Polska premiera telewizyjna!

                      Ubogie paryskie przedmieścia. 16-letnia Marieme (Karidja Touré) nie dostała się do państwowego liceum. Jedyną szansą na dalszą edukację pozostaje jej więc zawodówka. Bez wsparcia ze strony najbliższych, bez perspektyw na przyszłość, Marieme poszukuje własnej drogi życiowej. Tak poznaje grupę trzech wyjątkowo wyzwolonych rówieśniczek, które postanawiają „zaopiekować się” nową koleżanką. Marieme przyłącza się do ich gangu, przybiera nowe imię „Vic”, zmienia sposób ubierania i rezygnuje ze szkoły. Liczy, że w nowym środowisku wreszcie będzie coś znaczyć i poczuje smak upragnionej wolności i namiastkę dorosłości.

                      „Girlhood” to przejmujący obraz poszukiwania własnej drogi i tożsamości przez nastolatkę mieszkającą na ubogich przedmieściach Paryża. Film wyreżyserowała Céline Sciamma, artystka wyjątkowo wrażliwa na problemy młodzieży i tematykę związaną z dojrzewaniem. Jej debiutanckie „Lilie wodne” o miłości dwóch nastolatek walczyły o Złotą Kamerę na festiwalu w Cannes w 2007 roku, zaś „Chłopczyca” (Tomboy) otrzymała Teddy Jury Award na festiwalu w Berlinie w 2011 roku.

                      Najnowszy projekt reżyserki, „Girlhood”, to również opowieść rozgrywająca się w kręgu młodzieży. Film poraża autentycznością, pełnokrwistymi dialogami i bezpretensjonalnością. Wielka w tym zasługa nastoletnich aktorek, które wcieliły się w główne bohaterki. Na uwagę zasługuje przede wszystkim rewelacyjna Karidja Touré, czyli filmowa Marieme. Za swoją rolę otrzymała nominację do Cezara 2015 w kategorii „najbardziej obiecująca aktorka”. Oprócz tego „Girlhood” był nominowany w trzech innych kategoriach do tej nagrody, m.in. za reżyserię.

                      Premiera: czwartek, 14 maja, godz. 20:10

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X
                      nc+