Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nowa unijna dyrektywę 2011/83/UE i koniec manipulacji konsultantów nC+

Zwiń
X
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • Nowa unijna dyrektywę 2011/83/UE i koniec manipulacji konsultantów nC+

    Nowa ustawa, którą przygotował resort sprawiedliwości we współpracy z UOKiK, wdraża do polskiego prawa unijną dyrektywę 2011/83/UE i porządkuje przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej

    i najlepsza wiadomośc jest taka , że dopóki nie ma papieru i naszej zgody również na papierze nie ma umowy

    ,,Skończy się natomiast zawieranie umów tylko przez telefon. Jeśli przedsiębiorca w trakcie rozmowy telefonicznej proponuje zawarcie umowy, musi potwierdzić jej treść na papierze lub innym trwałym nośniku, np. poprzez e-mail. Dopiero po złożeniu przez klienta oświadczenia - na papierze lub innym trwałym nośniku - umowa zostanie skutecznie zawarta. ''

    http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/kupuje...ie,501336.html
    Pakiet Superpremium+(6), +Eleven Sports +HustlerHD+ Sporklub+ MR Standard+ nC+GoTV za 138,78PLN do 30.11.2017

  • #2
    Zmiany prawne a predłużenia?

    Najważniejsze pytanie - czy nowe prawo dotyczy również kwestii przedłużeń dotychczasowych umów? Chodzi o to, że klient musi otrzymać warunki na trwałym nośniku i odesłać je podpisane - inaczej umowa nieważna. Przejrzałem to forum (inne również) i nie znalazłem odpowiedzi.
    A jak wiadomo zdecydowanie najwięcej nieporozumień na linii infolinia - klient dotyczy właśnie modyfikacji obecnych kontraktów.
    Jeśli nowe prawo nie dotyczy przedłużeń to tak naprawdę bardzo niewiele się zmienia. Bo w kwestii nowo zawieranych umów problemów praktycznie nie ma - warunki są jasne, opublikowane na stronie - promocji nie ma wiele. Ale w przypadku przedłużeń to różnych konfiguracji są setki i tu nieporozumień jest b.dużo...
    Ktoś wie?

    Komentarz


    • #3
      Jeżeli są wątpliwości to nc+ na pewno zinterpretuje to na swoją korzyść. Oni nawet własnych regulaminów nie przestrzegają a Wy liczycie, że tej niejasności nie wykorzystają na własna korzyść? Przecie dopiero nie tak dawno okazało się, że 10 dniowy czas na rezygnację z aneksu obowiązuję z wyjątkiem spełnienia łącznie 2 przesłanek (1.Zgoda na zmiany natychmiast i 2.Wykonanie zmian zgodnie z ustaleniami). Przecież uparcie konsultanci na tym forum twierdzili, że te magiczne 10 dni nie ma zastosowania w przypadku aneksów. Dopiero gdy ktoś z użytkowników forum umieścił odpowiedni cytat przepisów w tej sprawie konsultanci nabrali w tym temacie wody w usta. Żaden nie przeprosił za wprowadzanie w błąd. W tym przypadku zapewne będą twierdzić, że ten nowy przepis nie dotyczy aneksów (ja tego na ta chwilę nie rozstrzygam). Przecież oni (nc+) nie mogą "grać w otwarte karty" bo straciliby połowę a może i więcej abonentów.
      Umowa zakończona 31.03.2013r. Faktury zapłacone w terminie. Oni nasyłają firmy windykacyjne i kancelarie prawne. Ciekawe jak długo?

      Komentarz


      • #4
        napisał(a) dizmar Zobacz post
        Przecie dopiero nie tak dawno okazało się, że 10 dniowy czas na rezygnację z aneksu obowiązuję z wyjątkiem spełnienia łącznie 2 przesłanek (1.Zgoda na zmiany natychmiast i 2.Wykonanie zmian zgodnie z ustaleniami). Przecież uparcie konsultanci na tym forum twierdzili, że te magiczne 10 dni nie ma zastosowania w przypadku aneksów. Dopiero gdy ktoś z użytkowników forum umieścił odpowiedni cytat przepisów w tej sprawie konsultanci nabrali w tym temacie wody w usta.
        Na temat odstąpień od telefonicznego przedłużenia umów dyskutowaliśmy tu 2010 roku: http://forum.ncplus.pl/forum/showthr...732#post339732
        Od tego czasu chyba wszystko było jasne w tej sprawie.
        USW4001NCP, 5720SX, 2850ST

        Komentarz


        • #5
          napisał(a) dizmar
          Nie przeszkadza to aby:
          a było to długo po dyskusji z 2010 roku bo 2014-04-02, 14:27. Prawo to jedno a twierdzenia konsultantów wprowadzające w błąd to drugie. I co Ty na to?
          W 2010 Izold (przedstawiciel platformy na tym forum) przyciśnięty przyznał, że od aneksów odstąpić nie można, bo w czasie rozmowy przedłużeniowej konsultant ma obowiązek pytać klienta o zgodę na natychmiastowe załączenie promocji. Bez takiej zgody aneks nie zostaje zawarty. Wyrażenie przez klienta zgody na natychmiastowe załączenie promocji oznaczało jego zgodę na pozbawienie się prawa do 10-dniowego odstąpienia od umowy.
          USW4001NCP, 5720SX, 2850ST

          Komentarz


          • #6
            napisał(a) fan HDTV Zobacz post
            W 2010 Izold (przedstawiciel platformy na tym forum) przyciśnięty przyznał, że od aneksów odstąpić nie można, bo w czasie rozmowy przedłużeniowej konsultant ma obowiązek pytać klienta o zgodę na natychmiastowe załączenie promocji. Bez takiej zgody aneks nie zostaje zawarty. Wyrażenie przez klienta zgody na natychmiastowe załączenie promocji oznaczało jego zgodę na pozbawienie się prawa do 10-dniowego odstąpienia od umowy.
            Po pierwsze to oprócz zgody abonenta jest jeszcze drugi warunek aby odstąpienie nie przysługiwało a mianowicie uruchomienie zmian zgodnie z ustaleniami i słowo zgodnie jest często kluczowe. Często się zdarza, że zmiany zostają wprowadzone ale niekoniecznie zgodnie z ustaleniami telefonicznymi i wtedy 10 dniowy termin odstąpienia przysługuje jak najbardziej.
            Niezależnie od powyższych Twoich słów jak i mojego komentarza konsultant bardzo mijał się z prawdą a określając wprost kłamał gdy twierdził, że
            napisał(a) Dawid_nc+ Zobacz post
            Prawo do odstąpienia przysługuje jedynie przy zawarciu nowej umowy zawieranej na odległość. Nie ma takiej możliwości przy przedłużeniu kontraktu.
            Umowa zakończona 31.03.2013r. Faktury zapłacone w terminie. Oni nasyłają firmy windykacyjne i kancelarie prawne. Ciekawe jak długo?

            Komentarz


            • #7
              napisał(a) dizmar Zobacz post
              Po pierwsze to oprócz zgody abonenta jest jeszcze drugi warunek aby odstąpienie nie przysługiwało a mianowicie uruchomienie zmian zgodnie z ustaleniami i słowo zgodnie jest często kluczowe. Często się zdarza, że zmiany zostają wprowadzone ale niekoniecznie zgodnie z ustaleniami telefonicznymi i wtedy 10 dniowy termin odstąpienia przysługuje jak najbardziej.
              Pełna zgoda.

              Niezależnie od powyższych Twoich słów jak i mojego komentarza konsultant bardzo mijał się z prawdą a określając wprost kłamał gdy twierdził, że
              Jakbyś go dopytał na podstawie jakich przepisów tak uważa, to by powiedział, że taką informację dostał z działu prawnego platformy. A ich dział prawny odpowiedziałby Ci, że wypowiedź konsultanta to był skrót myślowy... prawdziwy po spełnieniu wszystkich warunków, które konsultant i platforma zgodnie ze swymi procedurami powinna spełnić.
              USW4001NCP, 5720SX, 2850ST

              Komentarz


              • #8
                napisał(a) fan HDTV Zobacz post
                ...wypowiedź konsultanta to był skrót myślowy... prawdziwy po spełnieniu wszystkich warunków, które konsultant i platforma zgodnie ze swymi procedurami powinna spełnić.
                Pod pojęcie skrót myślowy to obecnie można włożyć każdą wypowiadaną bzdurę czy kłamstwo. Słyszeliśmy już takie wielokrotne tłumaczenia skrótem myślowym czyli co innego mówi a niby co innego myśli (zależnie od potrzeb późniejszych sytuacji).
                Umowa zakończona 31.03.2013r. Faktury zapłacone w terminie. Oni nasyłają firmy windykacyjne i kancelarie prawne. Ciekawe jak długo?

                Komentarz


                • #9
                  A wracając do meritum - ktoś obeznany się wypowie czy od 25.12 przedłużanie umowy również będzie się odbywać tylko na zasadzie trwałego nośnika, podpis, odesłanie?
                  A przynajmniej warunki na maila, i akceptacja również tą drogą?

                  Komentarz


                  • #10
                    Czy przedstawicie nc+ może się wypowiedzieć? Jak to będzie teraz z przedłużaniem umów przez telefon. Również oczekiwanie na warunki, podpis i dopiero wtedy wchodzi nowa oferta?

                    Komentarz


                    • #11
                      napisał(a) Mr.M Zobacz post
                      Czy przedstawicie nc+ może się wypowiedzieć? Jak to będzie teraz z przedłużaniem umów przez telefon. Również oczekiwanie na warunki, podpis i dopiero wtedy wchodzi nowa oferta?
                      Po wcześniejszej rezygnacji z wypowiedzenia jeżeli takowe było
                      Umowa zakończona 31.03.2013r. Faktury zapłacone w terminie. Oni nasyłają firmy windykacyjne i kancelarie prawne. Ciekawe jak długo?

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X
                      nc+