Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

uszkodzony/niesprawny/zepsuty dekoder

Zwiń
X
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • uszkodzony/niesprawny/zepsuty dekoder

    Swój dekoder kupiłem we wrocławiu, przeszło 130 km od mojego domu. Czy teraz, w razie awarii lub np. chęci wymiany na recorder itp. muszę jechać do tego sklepu gdzie go kupiłem, czy mogę to załatwić w innym sklepie lub przez infolinie ??
    HD MANIAC

  • #2
    uszkodzony/niesprawny/zepsuty dekoder

    Co w przypadku gdy dekoder się zepsuje bo w umowie(rozdz. 8 pkt. 3) wyczytałem zapis że nieodpłatnie jest on naprawiany w przypadku ukrytych wad technicznych! A jeżeli coś innego to odpłatnie (wg cennika 500zł).
    Czyli dekoder jest niesprawny, zanoszę go do punktu serwisowego a oni mi mówią że zepsuł się nie z winy ukrytych wad technicznych tylko z czegś innego i każa mi płacić 500zł bo tak jest w umowie. A co to są te ukryty wady techniczne? Czy w innych platformach umowa jest podobna?

    Komentarz


    • #3
      Na jaki okres jest gwarancja na dekoder?

      Komentarz


      • #4
        napisał(a) phans
        Na jaki okres jest gwarancja na dekoder?
        Powinna być na okres umowy - bo to operator daj ci sprzęt do odbioru kanałów a nie Ty go kupujesz, jeżeli uszkodzenie wynika z Twojej winy to płacisz karę określoną w regulaminie
        TNG "n" R.I.P. 21.03.2013

        "nie zrozumiałem oferty, zmigrowałem do CATV UPC i cieszę się HORIZON-em"

        Komentarz


        • #5
          przyłączam sie do pytania mojego przedmówcy

          Komentarz


          • #6
            wyiana dekodera

            Tez jestem zainteresowany odpowiedzia na to pytanie.

            Komentarz


            • #7
              napisał(a) GDA
              ...jeżeli uszkodzenie wynika z Twojej winy to płacisz karę określoną w regulaminie
              Tak powinno być jednak tak jak pisałem i jest w regulaminie kupna dekodera jest trochę wg mnie pokrętnie i faktycznie nie zabezpiecza kupującego a jedynie sprzedawcę. Bo co to są te ukryte wady fabryczne?! Niech układ scalony ci się zepsuje, niech dysk w tym nowym dekoderze ci wysiądzie - czy to są ukryte wady fakryczne? Wg mnie ukryte wady fabryczne są to wykryte przez producenta występujące powszechnie uszkodzenia których nie powinno być. A przecież dysk twardy w komputerze potrafi się zepsuć i to nie jest wada fabryczna tylko prawdopodobieństwo awarii.

              Komentarz


              • #8
                gdy ja kupowałem "n" i zadałem takie pytanie sprzedawcy, on powiedział, że mogę tuner wymienic gdzie kolwiek (ale zaprasza do siebie). Oczywiście wcześniej umówić się telefonicznie.
                Włączyłem cierpliwość !
                Sam się sobie dziwię.

                Komentarz


                • #9
                  Niesprawny n-box - możliwość wymiany/naprawy

                  Mój n-box ma - jak się okazuje - dość nietypową przypadłość - przy prawidłowym ustawieniu anteny (odbiór sprawdzony na trzech różnych instalacjach), po właczeniu dowolnego programu MPEG-4 (wszystko jedno, czy HDTV, czy SDTV, po kilku minutach pracy, zaczyna się "szatkować obraz". Dzieje się to niezależnie od kanału (ale tylko na MPEG-4!) i niezależnie od parametrów odbioru (obecnie n.p. na Discovery HD mam "siłę" - 96%, "jakość" 92-94%, BER 5.9E-3 - 6.4E-3). Inne kanały - MPEG-2 - odbiór bez żadnych problemow. Uszkodzony jest zatem odbiornik - prawdopodobnie się przegrzewa (jest ustawiony w otwartej, przewiewnej szafce, z zachowaniem przestrzeni u góry ok. 1,5 wysokości urządzenia).
                  Nie mogę go wymienić na nowy - okazuje sie, że formalnie możliwość taka istnieje tylko w punkcie zakupu urządzenia - wszystkie inne punkty w moim mieście odmawiają przyjęcia (podobno zgodnie z regulaminem postępowania w takich przypadkach - można zgłaszać się tylko tam, gdzie kupiło się sprzęt !!!).
                  Mój problem polega na tym, że punkt, w którym zakupiłem n-boxa, "zawiesił" współpracę z ITI. Zostałem zatem sam ze swoim problemem. Infolinia "n" mimo zgłoszenia sprawy, nie odezwała się. Co mam robić? Czy muszę dalej płacić abonament? Czy może powinienem odesłać niesprawny sprzęt bezpośrednio do nadawcy? (ale kto wówczas poniesie ryzyko utraty/uszkodzenia podczas transportu)?
                  Zastanawiam się, czy mam podstawy do wypowiedzenia umowy, bo przecież nie mogę odbierać większości programów, a nadawca zobowiązał się mi to umożliwić.
                  Czy i w jaki sposób udało się już komuś wyegzekwować wymianę niesprawnego n-boxa? Czy ktoś miał podobne objawy w n-boxie?
                  P.S. N-box kupiony w Szczecinie w sklepie Philipsa jako jeden z pierwszych w mieście.

                  Komentarz


                  • #10
                    Przykro mi to powiedzieć, ale chyba naprawdę to forum zabije ciekawość. Po tym fakcie - ja już chyba nie chcę N. Mimo wszystko.

                    Komentarz


                    • #11
                      Reklamacja złoszona telefonicznie n we wtorek, 14.11.2006r., obiecano oddzwonienie. Do dzisiaj (17.11.2006r.) cisza. Kontakt ze sklepem (tym samym, w który zawarłem umowę - inne nie chcą w ogóle rozmawiać) -proszę przyjść, wymienią n-boxa. Na miejscu okazało się, że jednak nie wymienią, bo mają zmienić się procedury wymiany. Proponowano mi najpierw podpisanie drugiej umowy (oczywiście z drugim abonamentem i nowym okresem obowiązywania - mam się sam martwić, co się stanie z pierwszą umową!), potem okazało się, że jednak można podpisać aneks do starej umowy, ale jeszcze (miesiąc po rozpoczęciu działaności!!) nie wdrożono odpowiednich procedur. komedia!
                      I tak to już miesiąc mam niesprawny dekoder i płacę za ponad 20 programów, których nie mogę oglądać (kilkusekundowe zamrożenia obrazu na wszystkich kanałach MPEG-4).
                      Ponawiam pytanie - czy komuś udało się wyegzekwować wymianę niesprawnego n-boxa i w jaki sposób ?

                      Komentarz


                      • #12
                        Ja kupilem n'boxa w firmie Jonczak w Gdansku...
                        po kilkudniowych probach slapania sygnalu dluzszego niz 5 sekund wymienilem w tej samej firmie na nowy... oto skutki:
                        1. Pierwsza umowa anulowana...
                        2. Druga umowa spisana w 2 min (!).
                        3. Przesunieta data rozpoczecia umowy (2 umowa)
                        4. Ostatnio otrzymałem rachunek za 1 umowe - po zlozeniu reklamacji na n'linii przekazano mi, iż "omylkowo wyslana ten rachunek" - pomimo anulowania umowy 2 tygodnie wczesniej...
                        5. Mam nadzieje ze nie wyczerpal mi sie limit 2 umow - bo chce n'recordera !!

                        Rada: zadzwon na n'linie powiedz ze uszkodzony n'box - zawiez do sklepu gdzie kupiles i ZAZADAJ wymiany - pwiedz ze uzgodniles to z ITI

                        pozdr
                        i zycze powodzenia.
                        ---------------------
                        [?] platforma n [?]
                        ---------------------
                        SciFi - to jest to

                        TV: LCD Panasonic 32LX600P
                        SAT: n'recorder
                        Audio: Denon AVR-2307, Dali Concept

                        Komentarz


                        • #13
                          napisał(a) SG1
                          Rada: zadzwon na n'linie powiedz ze uszkodzony n'box - zawiez do sklepu gdzie kupiles i ZAZADAJ wymiany - pwiedz ze uzgodniles to z ITI
                          Dokładnie tak zrobiłem, tylko co innego uzgodniłem z ITI a co innego chciał zrobić sklep - ITI twierdzi, że procedura wygląda tak, że przy wymianie sprzętu wystarczy podpisać aneks do starej umowy z nowymi numerami karty i n-boxa, sklep zaś twierdził, że trzeba podpisać nową umowę, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Zażądałem weryfikacji tej informacji przez sklep i okazało się, że procedury się zmieniły tak, jak poinformowano mnie na infolinii, jednak jeszcze nie zostały one wdrożone. Oczywiście nie zgodziłem się na zawarcie nowej umowy - jest to jakiś absurd, proszę wyobrazić sobie sytuację, że sprzęt psuje się n.p. w 14. miesiącu obowiązywania umowy - i co - musisz przedłużyć ją na kolejne 15 miesięcy, albo nie oglądać TV! I tak w kółko - to kiedy będzie można tę umowę wypowiedzieć, jeżeli stale zawierana byłaby na kolejne okresy oznaczone!?

                          Komentarz


                          • #14
                            Rzeczywiście to może być problem..

                            Mi na "szczęście" popsuł sie n'box po tygodniu od zakupu.. (tzn. tydzien probowalem go odpalic)

                            Zobaczymy jak się będą zachowywać dyski w n'recorderach..

                            8)
                            ---------------------
                            [?] platforma n [?]
                            ---------------------
                            SciFi - to jest to

                            TV: LCD Panasonic 32LX600P
                            SAT: n'recorder
                            Audio: Denon AVR-2307, Dali Concept

                            Komentarz


                            • #15
                              Re: Niesprawny n-box - możliwość wymiany/naprawy

                              napisał(a) piotrc
                              Mój n-box ma - jak się okazuje - dość nietypową przypadłość - przy prawidłowym ustawieniu anteny (odbiór sprawdzony na trzech różnych instalacjach), po właczeniu dowolnego programu MPEG-4 (wszystko jedno, czy HDTV, czy SDTV, po kilku minutach pracy, zaczyna się "szatkować obraz". Dzieje się to niezależnie od kanału (ale tylko na MPEG-4!) i niezależnie od parametrów odbioru (obecnie n.p. na Discovery HD mam "siłę" - 96%, "jakość" 92-94%, BER 5.9E-3 - 6.4E-3). Inne kanały - MPEG-2 - odbiór bez żadnych problemow. Uszkodzony jest zatem odbiornik - prawdopodobnie się przegrzewa (jest ustawiony w otwartej, przewiewnej szafce, z zachowaniem przestrzeni u góry ok. 1,5 wysokości urządzenia)..
                              Jakie kanały są kodowane w MPEG-2 a jakie w 4? Nie wiem czy nie mam takiego samego problemu, u mnie pojawiaja sie takie "klocki" przy szybszym ruchu? sila 70% jakosc 100%. Ktos kiedys pisał, ze mozna troche konwerter ruszyc, ale czy jest sens przy takich parametrach? a moze to wina nboxa, wiec jak bede wiedzial co w czym nadaje, to sobie sprawdze. dzieki

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X
                              nc+