Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Multiroom Premium HD (router + Acces Point)

Zwiń
X
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • Multiroom Premium HD (router + Acces Point)

    Witam.

    Wczoraj stałem się posiadaczem usługi Multiroom Premium HD.

    Czarny dekoder (na parterze), podłączony jest kablem Ethernet do routera Asmax 1004, który umożliwia jednocześnie dostęp do internetu.

    Biały zaś (na piętrze), podłączony jest kablem Ethernet do urządzenia Access Point TP-Link WR743N, który "łącząc się" z routerem Asmax bezproblemowo udostępniał internet...

    Konfiguracja routerów wygląda następująco:

    Asmax 1004g:

    IP 192.168.1.1 i maska 255.255.255.0
    Zakres DHCP 192.168.1.2 - 192.168.1.20

    Access Point TP-Link:

    IP 192.168.1.201 i maskę 255.255.255.128
    Zakres DHCP 192.168.1.202 - 192.168.1.254

    WAN Connection type 'static'
    Adres IP 192.168.1.99
    Subnet Mask 255.255.255.128
    Default Gateway 192.168.1.1

    Niestety, w obecnej konfiguracji, dekoder biały wyświetla komunikat "Brak Połączenia"...

    Co zrobiłem nie tak...? Proszę o wskazówki.

    Pozdrawiam.

  • #2
    na pewno oba urządzenia muszą być w tej samej masce podsieci: 255.255.255.0, IP muszą się różnić o ostani człon np. 192.168.1.21 i 192.168.1.22

    Komentarz


    • #3
      Witam, dziękuję za odpowiedź.

      Muszę więc zmienić IP, np. TP-Linka na 192.168.1.2 oraz maskę 255.255.255.0, resztę konfiguracji pozostawić bez zmian?

      Komentarz


      • #4
        powinno pomóc, bankowo musi być ta sama maska podsieci, i nie wiem czy to ma znaczenie, ale "czarny" box turbo powinien mieć IP niższe od białego-ale to tylko mi się tak wydaje, bynajmniej ja ustawiałem u siebie po WiFi

        Komentarz


        • #5
          Niestety nadal lipa... A czy WAN nie powinno być ustawione na Dynamic IP?

          Dodam jeszcze, że w obu dekoderach, w "Konfiguracji sieci" wybieram "Konfiguracja z dostępem do internetu". W czarnym, proces ten przechodzi pomyślnie, w białym natomiast wyrzuca komunikat "Brak dostępu do internetu"...
          Ostatni raz edytowany przez dzagorski; 2012-08-28, 12:19.

          Komentarz


          • #6
            Jak łączy się Asmax z TP-linkiem? Biały ma antenę?

            Komentarz


            • #7
              Tak, Asmax z TP-linkiem łączą się przez WI-FI. Do tej pory, TP-Link łączył się bezprzewodowo z Asmax-em i rozdzielał Internet "po kablu" - wszystko działało bez zarzutu.

              Komentarz


              • #8
                nie wiem jak w premium, ale w wersji Standard duże znaczenie ma grupa w białych boxach, musi być 102...może tu leży problem, że nie chce to zagrać w multiroomie?...chociaż nie, to i tak by mimo wszystko się pewnie z netem połączył

                Komentarz


                • #9
                  W białym mam Grupa 0....

                  Komentarz


                  • #10
                    w wersji Standard żeby to zadziałało musi być 102, ale to pobiera się dosyć szybko po podłączeniu do anteny...u ciebie już pobrał sobie oprogramowanie biały?

                    http://nhdtv.pl/forum/showthread.php?t=19698 - tutaj też niby biały pobiera, lecąc krok po kroku
                    Ostatni raz edytowany przez gajdzik; 2012-08-28, 13:00.

                    Komentarz


                    • #11
                      Tak, pobrał wczoraj...

                      Komentarz


                      • #12
                        Odpowiedź jest prosta - połączenie WiFi jest za słabe - standard 802.11g jest za słaby - zalecam 802.11n.

                        Komentarz


                        • #13
                          napisał(a) dzagorski Zobacz post
                          Niestety nadal lipa...
                          Witam!
                          Według specyfikacji ze strony producenta, urządzenie TL-WR743N nie obsługuje funkcji AP-Client, lecz wyłącznie funkcję WISP ( tutaj link do emulatora -sprawdź zakładkę Operation Mode). Aby prawidłowo skonfigurować sieć dla usługi multiroom nieznbędne jest wykorzystanie urządzenia, które pracuje w trybie AP-client. Może to być zarówno typowy AP (rozwiązanie tańsze) lub jakiś rozbudowany model routera, który tą funkcję obsługuje. Tanich modeli routerów z obsługą trybu AP-client jest niestety niewiele.
                          Pozdrawiam!
                          abonent od 01.03.2007r.

                          Komentarz


                          • #14
                            napisał(a) dzagorski Zobacz post
                            Witam.

                            Wczoraj stałem się posiadaczem usługi Multiroom Premium HD.

                            Czarny dekoder (na parterze), podłączony jest kablem Ethernet do routera Asmax 1004, który umożliwia jednocześnie dostęp do internetu.

                            Biały zaś (na piętrze), podłączony jest kablem Ethernet do urządzenia Access Point TP-Link WR743N, który "łącząc się" z routerem Asmax bezproblemowo udostępniał internet...

                            Konfiguracja routerów wygląda następująco:

                            Asmax 1004g:

                            IP 192.168.1.1 i maska 255.255.255.0
                            Zakres DHCP 192.168.1.2 - 192.168.1.20

                            Access Point TP-Link:

                            IP 192.168.1.201 i maskę 255.255.255.128
                            Zakres DHCP 192.168.1.202 - 192.168.1.254

                            WAN Connection type 'static'
                            Adres IP 192.168.1.99
                            Subnet Mask 255.255.255.128
                            Default Gateway 192.168.1.1
                            I to jest sposób adresacji zapewniający nawiązanie połączenia. Bały dekoder podłączony do TP-Link WR743N działającym w trybie WISP (brak funkcji Client) ma możliwość połączenia się Czarnym. Przepustowość sieci WiFi zwykle nie wystarcza na uruchomienie Multiroom Premium HD w pełni.

                            Niestety, w obecnej konfiguracji, dekoder biały wyświetla komunikat "Brak Połączenia"...
                            Komunikat "Brak połączenia..." nie musi wynikać z problemów z siecią. Będzie wyświetlany dopóki nie nastąpi pełna aktywacja usługi Multiroom (FAQ). Jest prawdopodobne, że należało porostu poczekać na odebranie sygnałów aktywacyjnych (w sytuacji kiedy Biały łączył się z internetem).

                            Pozdrawiam.

                            nOlsbit

                            Komentarz


                            • #15
                              Witam.
                              napisał(a) jjm Zobacz post
                              .
                              Aby prawidłowo skonfigurować sieć dla usługi multiroom nieznbędne jest wykorzystanie urządzenia, które pracuje w trybie AP-client.
                              .
                              I od tej reguły też jest wyjątek -> link.

                              Pozdrawiam.

                              nOlsbit

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X
                              nc+