PDA

Zobacz pełną wersję : Multiroom - Dziwne zacięcia, piksele jakby burza..


taken
2012-06-06, 18:24
Witam
Jestem szczęśliwym a zarazem nieszczęśliwym posiadaczem Multiroom...
Do tej pory posiadałem Dekoder nbox HDTV recorder, który działał pięknie bez zarzutu, podłączony jest 2 kablami antenowymi i dodatkowo do sieci internet.
Ze względu, że kończyła mi się umowa dałem się namówić na pakiet MAX za 149zł z multiroom gratis, poprosiłem o dekoder który po sieci LAN ściąga dane z z dekodera głównego - czyli nie będę musiał następnego kabla antenowego ciągnąć wystarczy sam LAN... kwota 99zł....
No i zaczął się problem... przy oglądaniu VOD bardzo często dzwięk i obraz tracą synchronizację... albo w ogóle ekran staje i dźwięk idzie albo zaczyna się pikseloza tak jakby źle zostało ściągnięte z satelity - ogóle efekt tak jakby była burza i by się oglądało telewizje... co ciekawe wystarczy cofnąć o 1 minute puścić na nowo i VOD działa bez problemu - nie ma pikselow, zacięć kompletnie nic.
Na 100% to nie wina sieci ponieważ urządzenia są podpięte via switch CISCO 10/100/1000Mbit/s na portach kolizji czy resetów portów nie ma...
Od razu piszę, że jestem adminem i mam 100% pewność, że to nie jest wina sieci...
Czy ktoś może spotkał się z czymś takim? Powiem szczerze, że zaczynam żałować, że kupiłem Multiroom bo nie da się nic obejrzeć dosłownie co 5 minut mam jakiś problem z obrazem....
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

M4rKo
2012-06-06, 22:38
No i zaczął się problem... przy oglądaniu bardzo często dzwięk i obraz tracą synchronizację... albo w ogóle ekran staje i dźwięk idzie albo zaczyna się pikseloza tak jakby źle zostało ściągnięte z satelity - ogóle efekt tak jakby była burza i by się oglądało telewizje... co ciekawe wystarczy cofnąć o 1 minute puścić na nowo i VOD działa bez problemu - nie ma pikselow, zacięć kompletnie nic.

Czy ten problem występuje na dekoderze MASTER czy też na SLAVE??

cyberkill
2012-06-06, 22:49
u mnie to samo się dzieje pomimo podłączenia do slave osobnej anteny...


i oczywiście problem tylko na slave ....

u mnie router tp-link wr-1043 nd (open WRT)

M4rKo
2012-06-06, 22:59
u mnie to samo się dzieje pomimo podłączenia do slave osobnej anteny...


i oczywiście problem tylko na slave ....

u mnie router tp-link wr-1043 nd (open WRT)

A jaką masz konfigurację MR (odczytaj z dekodera SLAVE)??

Adam-T
2012-06-07, 10:50
co ciekawe wystarczy cofnąć o 1 minute puścić na nowo i VOD działa bez problemu - nie ma pikselow, zacięć kompletnie nic.

Poczytaj (http://nhdtv.pl/forum/showthread.php?t=45918) może to ten sam problem.

taken
2012-06-07, 17:39
Witajcie
Na pewno to nie wina jest switcha który jest u mnie - w dniu wczorajszym specjalnie podłączyłem oba urządzenia bezpośrednio tj. z pominięciem switcha i jest dokładnie ten sam efekt.
Efekt występuje tylko i wyłącznie na dekoderze srebrnym... oglądając VOD na czarnym nie mam żadnych problemów.
Zapomniałem wspomnieć co może być istotne - co jakiś czas oglądając telewizje na srebrnym dekoderze wyskakuje mi "BRAK AUDIO VIDEO LUB OCZEKIWANIE NA AKTUALIZACJE KARTY" w takiej czerwonej Ramce - pomaga jedynie wyłączenie dekodera z prądu i włączenie na nowo....
Czy może ktoś wie co jest nie tak?
Pozdrawiam

M4rKo
2012-06-07, 22:41
Jaką masz ustawioną konfigurację MR (odczytaj to ze srebrnego dekodera) ?

przewaks
2012-06-08, 11:38
Przerabiałem ten sam problem. Najprawdopodobniej srebrny dekoder jest uszkodzony. Po ponad miesięcznej wojnie z BOK udało się wymienić srebrny na biały i od tej pory wszystko działa jak trzeba, no może po za VOD, które czasem pixeluje.

Monika_nc+
2012-06-08, 21:12
Witam
Jestem szczęśliwym a zarazem nieszczęśliwym posiadaczem Multiroom...
Do tej pory posiadałem Dekoder nbox HDTV recorder, który działał pięknie bez zarzutu, podłączony jest 2 kablami antenowymi i dodatkowo do sieci internet.
Ze względu, że kończyła mi się umowa dałem się namówić na pakiet MAX za 149zł z multiroom gratis, poprosiłem o dekoder który po sieci LAN ściąga dane z z dekodera głównego - czyli nie będę musiał następnego kabla antenowego ciągnąć wystarczy sam LAN... kwota 99zł....
No i zaczął się problem... przy oglądaniu VOD bardzo często dzwięk i obraz tracą synchronizację... albo w ogóle ekran staje i dźwięk idzie albo zaczyna się pikseloza tak jakby źle zostało ściągnięte z satelity - ogóle efekt tak jakby była burza i by się oglądało telewizje... co ciekawe wystarczy cofnąć o 1 minute puścić na nowo i VOD działa bez problemu - nie ma pikselow, zacięć kompletnie nic.
Na 100% to nie wina sieci ponieważ urządzenia są podpięte via switch CISCO 10/100/1000Mbit/s na portach kolizji czy resetów portów nie ma...
Od razu piszę, że jestem adminem i mam 100% pewność, że to nie jest wina sieci...
Czy ktoś może spotkał się z czymś takim? Powiem szczerze, że zaczynam żałować, że kupiłem Multiroom bo nie da się nic obejrzeć dosłownie co 5 minut mam jakiś problem z obrazem....
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

Ponieważ VOD opiera się na nagraniach z dysku, warto sprawdzić jakie masz dane diagnostyczne dotyczące dysku – tzw. „Stan” (w menu: SET UP - DIAGNOSTYKA - DYSK). Prawidłowy wynik to „Q0”. Oczywiście sprawdzasz to na cza rnym boxie.

taken
2012-06-11, 09:19
Witam
Dziękuję Pani Moniko za odpowiedź jak tylko będę w domu na pewno sprawdzę stan dysku twardego ale jestem informatykiem i wiem, że to na pewno nie tego wina ponieważ gdyby dysk był uszkodzony to na czarnym byłby ten sam efekt a jak wspomniałem problemy z oglądaniem VOD występują tylko i wyłącznie z na dekoderze koloru srebrnego.

Pozdrawiam serdecznie

taken
2012-06-11, 16:13
Witam
Pani Moniko sprawdziłem i dysk tak jak myślałem jest w porządku:
http://www.taken.pl/~taken/IMG_0485.JPG

Co teraz Pani proponuje?

Pozdrawiam

M4rKo
2012-06-11, 21:43
....
Czy może ktoś wie co jest nie tak?
Pozdrawiam

Musisz podłączyć srebrnego do anteny w przeciwnym razie te problemy będą występować.

taken
2012-06-11, 22:56
Jak to ?
Specjalnie kupiłem za 99zł srebrny który nie wymaga podłączenia tylko korzysta z sieci LAN......

Pani Moniko może Pani coś poradzić?

Paweł_nc+
2012-07-03, 07:02
Poprosiłem naszego eksperta o pomoc. Niebawem powinienem uzyskać od niego jakąś podpowiedź, będę Cie więc musiał prosić o jeszcze odrobinę cierpliwości.

taken
2012-07-06, 14:31
Witam
Dziękuje Panie Pawle za odwiedź ostatnio dzwoniłem do Państwa na infolinie i proszono mnie o kompletny reset czarnego dekodera tj z usunięciem VOD i nagrań z dysku jak dobrze pamiętam kombinacja: EPG+REC+STRZAŁKA DO GÓRY.
Niestety nawet po tej operacji VOD jak się ściągnęły dalej mają problem z odtwarzaniem a po 3 godzinach oglądania TV wyskoczył mi błąd na ekranie Brak Audio/Video lub oczekiwanie na aktualizację karty.... czyli problem dalej występuje.
Tak jak wcześniej informowałem problem występuje tylko i wyłącznie na srebrnym dekoderze - na czarnym nie ma problemu...

Pozdrawiam

uzyszkodnik
2012-07-16, 10:31
Spróbuj zmienić kabel Ethernetowy.

przewaks
2012-07-16, 17:12
To nie jest wina kabla ethernetowego. Różne kombinacje przerabiałem, włącznie z wymianą srebrnego dekodera na biały i niestety VOD się tnie podczas gdy materiały nagrane z TV - nie. Nie jest to więc wina złego podłączenia tylko ewidentny bug w oprogramowaniu sprzętu. Na tym i wielu innych przykładach widać, że technicznie zaawansowana platforma ma wiele kwestii niedopracowanych.

AxelP
2012-07-16, 17:17
Pozostaje jednak pytanie dlaczego tobie sie tnie setce innych osób już nie...

Ja mam boxy połączone po prostu po kablu, w diagnostyce multiroom przepustowość ok. 60Mb/s i nie mam takiego problemu. Lepiej zacznij szukać przyczyny w swojej sieci domowej...

taken
2012-07-19, 17:00
Pozostaje jednak pytanie dlaczego tobie sie tnie setce innych osób już nie...

Ja mam boxy połączone po prostu po kablu, w diagnostyce multiroom przepustowość ok. 60Mb/s i nie mam takiego problemu. Lepiej zacznij szukać przyczyny w swojej sieci domowej...

Witaj
No właśnie dobrze się składa bo jestem Adminem sieciowym i wiem, że to nie wina sieci - kabel sieciowy wymieniałem miałem 5e oraz cat 6 - przepustowość 93Mbit/s gdy podłączam via switch Cisco i 91Mbit/s gdy podłączam via kabel sieciowy bezpośrednio w obu przypadkach ten sam efekt....

taken
2012-07-19, 17:01
To nie jest wina kabla ethernetowego. Różne kombinacje przerabiałem, włącznie z wymianą srebrnego dekodera na biały i niestety VOD się tnie podczas gdy materiały nagrane z TV - nie. Nie jest to więc wina złego podłączenia tylko ewidentny bug w oprogramowaniu sprzętu. Na tym i wielu innych przykładach widać, że technicznie zaawansowana platforma ma wiele kwestii niedopracowanych.

Witaj
A czy również masz dziwny problem z TV, że całkowicie ginie i pisze, że oczekiwanie na aktualizację karty czy coś w tym stylu i tylko restart urządzenia pomaga??
Pozdrawiam

taken
2012-07-26, 11:28
Poprosiłem naszego eksperta o pomoc. Niebawem powinienem uzyskać od niego jakąś podpowiedź, będę Cie więc musiał prosić o jeszcze odrobinę cierpliwości.

Witam
Widzę, że Państwa eksperci są BARDZO zajęci bo już czekam 23 dni na odpowiedź a na rozwiązanie od 06.06.2012 - patrząc na szybkość odpowiedzi może na koniec umowy z Państwem uda się uruchomić multiroom aby działał stabilnie...

Abys
2012-08-04, 23:18
Na 100% to nie wina sieci ponieważ urządzenia są podpięte via switch CISCO 10/100/1000Mbit/s na portach kolizji czy resetów portów nie ma...

A cóż to takiego resety portów? I jakie kolizje? Na portach nie mowy o kolizjach, każda usługa nasłuchuje na swoim porcie. Nie pisz bzdur.

Od razu piszę, że jestem adminem i mam 100% pewność, że to nie jest wina sieci...
:hahaha: Też jestem adminem.

taken
2012-08-07, 09:38
A cóż to takiego resety portów? I jakie kolizje? Na portach nie mowy o kolizjach, każda usługa nasłuchuje na swoim porcie. Nie pisz bzdur.


:hahaha: Też jestem adminem.


lol?
Jesteś adminem? i nie wiesz co to reset portu? kolizje na portach? No to gratuluje wiedzy... proponuje z powrotem zdać CCNA bo Twoja wiedza kończy się na szkole podstawowej - moja Żona wie więcej niż Ty...

DOM-LAN00#show int gi 0/1
GigabitEthernet0/1 is up, line protocol is up (connected)
Hardware is Gigabit Ethernet, address is b414.896a.d90d (bia b414.896a.d90d)
MTU 1500 bytes, BW 100000 Kbit, DLY 1000 usec,
reliability 255/255, txload 1/255, rxload 1/255
Encapsulation ARPA, loopback not set
Keepalive set (10 sec)
Full-duplex, 100Mb/s, media type is 10/100/1000BaseTX
input flow-control is off, output flow-control is unsupported
ARP type: ARPA, ARP Timeout 04:00:00
Last input never, output 00:00:01, output hang never
Last clearing of "show interface" counters never
Input queue: 0/75/0/0 (size/max/drops/flushes); Total output drops: 0
Queueing strategy: fifo
Output queue: 0/0 (size/max)
5 minute input rate 0 bits/sec, 0 packets/sec
5 minute output rate 7000 bits/sec, 11 packets/sec
3145 packets input, 828947 bytes, 0 no buffer
Received 93 broadcasts (62 multicasts)
0 runts, 0 giants, 0 throttles
0 input errors, 0 CRC, 0 frame, 0 overrun, 0 ignored
0 watchdog, 62 multicast, 0 pause input
0 input packets with dribble condition detected
600195 packets output, 55984172 bytes, 0 underruns
0 output errors, 0 collisions, 1 interface resets
0 babbles, 0 late collision, 0 deferred
0 lost carrier, 0 no carrier, 0 PAUSE output
0 output buffer failures, 0 output buffers swapped out


Proponuje na początek przestać trollować i zapoznać się z dokumentacją której pewnie nigdy nie miałeś w ręku:
http://www.cisco.com/en/US/docs/internetworking/troubleshooting/guide/tr1904.html

Pozdrawiam.

taken
2012-08-07, 09:46
To nie jest wina kabla ethernetowego. Różne kombinacje przerabiałem, włącznie z wymianą srebrnego dekodera na biały i niestety VOD się tnie podczas gdy materiały nagrane z TV - nie. Nie jest to więc wina złego podłączenia tylko ewidentny bug w oprogramowaniu sprzętu. Na tym i wielu innych przykładach widać, że technicznie zaawansowana platforma ma wiele kwestii niedopracowanych.


Witaj
Wiesz, że masz rację sprawdziłem to co napisałeś i to prawda co piszesz, mój dekoder ma dokładnie takie same problemy czyli:

Na dekoderze czarnym:
Oglądanie VOD – bez problemu
Oglądanie nagranych materiałów – bez problemu
Oglądanie TV – bez problemu

Na srebrnym dekoderze:
Oglądanie VOD – Pikseluje co jakiś czas jakby była burza plus rwie dźwięk – lecz wystarczy cofnąć materiał o 10 sekund i można ten sam materiał obejrzeć bez tego efektu – więc to nie wina złego nagrania materiału.
Oglądania nagranych materiałów – BEZ PROBLEMU obejrzałem 3 filmy po 2 godziny zero jakichkolwiek problemów!!!
Oglądanie TV – co jakiś czas wyskakuje czerwona ramka z napisem, Brak Audio Video lub oczekiwanie na aktualizację karty – i jedynie reset dekodera pomaga.


Zaproponowano mi oddanie do serwisu urządzenia - czy mam rozumieć, że to nie pomoże?
Pozdrawiam

Pilot
2012-08-07, 10:04
Na srebrnym dekoderze:


Zaproponowano mi oddanie do serwisu urządzenia - czy mam rozumieć, że to nie pomoże?
Pozdrawiam
:pytajnik: W jakiej ofercie masz dekoder HD ITI2849ST, podejrzewam iż MR-Premium, i tutaj pytanie do moderatora czy te dekodery wymagają serwisowania :pytanie2: czy tylko wymianie, ja mam na własność ITI2850ST, u mnie tylko serwis <:/> jak to się ma do dekoderów "dawanych" przez operatora w ramach abonentu. ?

Pozdrawiam.

taken
2012-08-07, 10:09
:pytajnik: W jakiej ofercie masz dekoder HD ITI2849ST, podejrzewam iż MR-Premium, i tutaj pytanie do moderatora czy te dekodery wymagają serwisowania :pytanie2: czy tylko wymianie, ja mam na własność ITI2850ST, u mnie tylko serwis <:/> jak to się ma do dekoderów "dawanych" przez operatora w ramach abonentu. ?

Pozdrawiam.

Witam
Posiadam dekoder: ITI-2849ST oraz pakiet Premium za 149 zł miesięcznie.
Czy mam rozumieć, że ten dekoder tak już ma i muszę go wymienić na nowy inny model?
Pozdrawiam

Pilot
2012-08-07, 10:12
Witam
Posiadam dekoder: ITI-2849ST oraz pakiet Premium za 149 zł miesięcznie.
Czy mam rozumieć, że ten dekoder tak już ma i muszę go wymienić na nowy inny model?
Pozdrawiam

:nie_wiem: Dlatego zapytałem przedstawiciela N-ki, w poście powyżej. :spoko:

Pozdrawiam.

Paweł_nc+
2012-08-07, 10:18
Forma serwisowania, zależna jest od tego czy dekoder jest dzierżawiony czy zakupiony na własność:

dzierżawa - punkt serwisowy
własny - ADB Polska

Pilot
2012-08-07, 10:27
dzierżawa - punkt serwisowy
własny - ADB Polska

Może źle określiłem słowo (serwis) w moim przypadku (własny) jest ten dekoder serwisowanany w ADB Polska w Zielonej Górze. :spoko:

Pozdrawiam.

Paweł_nc+
2012-08-07, 10:33
Punkty serwisowe nie naprawiają sprzętu jak wiecie. W przypadku usterki dekoder jest wymieniany. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku ADB Polska. Tutaj wszystko zależy od usterki, jeśli naprawa jest możliwa, to dekoder nie jest wymieniany. Ale o szczegóły dotyczące napraw gwarancyjnych czyli jakie usterki kwalifikują dekoder do wymiany, najlepiej pytać u źródła czyli w ADB.

Pilot
2012-08-07, 10:49
Punkty serwisowe nie naprawiają sprzętu jak wiecie. W przypadku usterki dekoder jest wymieniany. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku ADB Polska. Tutaj wszystko zależy od usterki, jeśli naprawa jest możliwa, to dekoder nie jest wymieniany. Ale o szczegóły dotyczące napraw gwarancyjnych czyli jakie usterki kwalifikują dekoder do wymiany, najlepiej pytać u źródła czyli w ADB.

:spoko:
Dekodery ADB ITI-2849ST i ITI-2850ST posiadają 24 miesięczną gwarancję producenta firmy Advanced Digital Broadcast S.A. decyduje data sprzedaży umieszczona na dowodzie zakupu i na karcie gwarancyjnej.

UWAGA!
Prosimy Państwa, przed rozpoczęciem procesu reklamacyjnego (skorzystaniem z gwarancji) o upewnienie się, czy usterka faktycznie występuje, czy nie doszło do:
przestawienia anteny satelitarnej lub naziemnej pod wpływem wiatru,
dekoder nie jest podłączony do sieci (prądu),
dekoder jest nieprawidłowo podłączony do odbiornika TV,
karta kodowa jest umieszczona w dekoderze w nieprawidłowy sposób,
brak uprawnień do oglądania programów kodowanych, nie doładowano konta.


W przypadku wystąpienia usterki należy skontaktować się z z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu:
12 2947910
(czynne 7 dni w tygodniu w godzinach od 8.00 do 22.00).

Jeśli usterka zostanie potwierdzona, Nabywca zostanie skierowany do Autoryzowanego Serwisu ADB celem nadania numeru zgłoszenia serwisowego RMA
i uzyskania dalszych informacji na temat procedury reklamacyjnej.
W przypadku konieczności zwrotu sprzętu do serwisu Nabywca odsyła towar na swój koszt (firma kurierska lub Poczta Polska). Do serwisu należy odesłać komplet tj. dekoder wraz z mikroprocesorową kartą dostępową, zasilaczem, oraz pilotem zdalnego sterowania, a także kartę gwarancyjną i dowód zakupu.

Przesyłki wysyłane do Autoryzowanego serwisu należy oznaczyć uprzednio uzyskanym numerem RMA. Urządzenia przesyłane bez numeru RMA będą odsyłane do Nabywcy bez rozpatrzenia, na koszt nabywcy.

Serwis odsyła naprawiony dekoder na swój koszt w przeciagu 7 dni roboczych od otrzymania, na adres wskazany przez Klienta.

UWAGA!
W przypadku bezzasadnej reklamacji Nabywca ponosi całkowity koszt diagnostyki oraz koszty wysyłki sprawnego Towaru do Nabywcy. W takich przypadkach Towar odesłany będzie za pobraniem wraz z rachunkiem (fakturą VAT) za usługę diagnostyki i przesyłki.

Gwarancja nie obejmuje napraw i wymiany i obudowy dekodera.

Użytkownikom, których reklamacje zostaną uznane przez serwis, Cyfrowy Dom wydłuży dostęp do pakietów* o czas pobytu w serwisie i dodatkowo zrekompensuje koszt wysyłki do serwisu w postaci zryczałtowanego doładowania konta telewizji na karte HD o wartosci 20 zł brutto;


* Pakiety na doładowanie, aktywne na koncie Klienta w dniu dostarczenia do serwisu.


Adres do wysyłki dekoderów:

ADB Polska Sp. z o.o.
Trasa Północna 16/budynek II
65-119 Zielona Góra

Ważne zaznaczone "tłuściejszą trzcionką". :spoko:

Pozdrawiam.

Paweł_nc+
2012-08-07, 11:04
Tekst który został wytłuszczony, ma za celu wyeliminowanie sytuacji gdzie wysyłany jest do serwisu dekoder sprawny a problem polega np. na źle ustawionej rozdzielczości lub antenie.

Konsultanci Centrum Abonenta, mogą jedynie stwierdzić czy dekoder w naszej opinii uległ awarii. Nie jesteśmy jednak w stanie stwierdzić na 100% konkretnie co jest uszkodzone, ani w jaki sposób usterka będzie usunięta. Tym już się zajmuję serwis czyli firma ADB.

taken
2012-08-08, 12:52
Właśnie jadę do serwisu telewizji N - dam znać jak poszło :-)
Pozdrawiam

jch-root
2012-08-08, 14:45
U mnie również VOD "pikseluje" co ok 2 minuty na srebrnym dekoderze - oprowadzony kabel antenowy. Testowałem różne konfiguracje - bezpośrednie połączenie kablem prostym, krosowanym, router. Problem nie występuje przy odtwarzaniu własnych nagrań.

Abys
2012-08-08, 18:02
Proponuje na początek przestać trollować i zapoznać się z dokumentacją której pewnie nigdy nie miałeś w ręku:
http://www.cisco.com/en/US/docs/internetworking/troubleshooting/guide/tr1904.html
Pozdrawiam.

To co wkleiłeś to nie są kolizje portów. Nie ma czegoś takiego jak kolizje portów.

taken
2012-08-10, 15:10
a Ty dalej wielki Adminie swoje......
Nawet czytać nie umiesz pisałem "kolizje na portach" a nie kolizje portów - skończmy tą dyskusję bo nie ma sensu Ty nawet nie wiesz o czym piszesz...

taken
2012-08-10, 15:14
Właśnie jadę do serwisu telewizji N - dam znać jak poszło :-)
Pozdrawiam

Witam
Dekoder wymieniłem na nowy otrzymałem ITI-2850ST niestety dalej jest dokładnie ten sam efekt... wnioskuję, że lepiej o problemach wiedzą użytkownicy niż Panowie Inżynierowie z Telewizji N bo wiele ludzi się tu wypowiadało oraz pisało na priva, że zmiana dekodera to strata czasu bo to problem z oprogramowaniem a nie dekodera i chyba muszę im przyznać rację :-(

taken
2012-08-10, 15:15
U mnie również VOD "pikseluje" co ok 2 minuty na srebrnym dekoderze - oprowadzony kabel antenowy. Testowałem różne konfiguracje - bezpośrednie połączenie kablem prostym, krosowanym, router. Problem nie występuje przy odtwarzaniu własnych nagrań.

Jak wcześniej napisałem nie tylko Ty masz ten problem - i od razu Ci piszę, że wymiana dekodera nic nie daje po prostu jak tu ktoś napisał oprogramowanie jest zwalone.
Pozdr

Abys
2012-08-12, 21:48
a Ty dalej wielki Adminie swoje......
Nawet czytać nie umiesz pisałem "kolizje na portach" a nie kolizje portów - skończmy tą dyskusję bo nie ma sensu Ty nawet nie wiesz o czym piszesz...

Nie pogrążaj się dalej. W tekście, który wkleiłeś nie ma słowa o "kolizjach na portach", to są inne kolizje, tylko Ty nie rozumiesz problemu. [ciach]

taken
2012-08-14, 19:42
Nie pogrążaj się dalej. W tekście, który wkleiłeś nie ma słowa o "kolizjach na portach", to są inne kolizje, tylko Ty nie rozumiesz problemu. W dodatku spamujesz forum i odpisujesz sam sobie:hahaha:

No właśnie Ty chyba nie rozumiesz.
Jeśli wiesz co to jest port na switchu to taka dziurka - Osoby techniczne ładnie to nazywają interface specjalnie użyłem słowa PORT aby wszyscy zrozumieli co to jest.
Teraz wejdź na stronę: http://ccie.pl/viewtopic.php?t=12680
i patrz! ludzie piszą o kolizjach na interface akurat tam vlan 1 a ja stwierdziłem, że u mnie na porcie/interface int gi 0/1 gdzie mam podłączony dekoder kolizje nie występują.

[ciach]

chromepl
2012-08-15, 09:44
ponad tydzien temu wzialem oferte max all incl w N + multi premium HD i co ? oczywiscie to samo co u Was, niezla zenada, co prawda wzialem oferte przez telefon, sprzet przyslali, z wieloletniego stazu w N przekonalem sie juz, ze podsylaja najgorszy, mozliwy, stary, regenerowany zlom z pierwszych rewizji hardware, ktory zreszta chetnie wymieniaja jak sie narobi dymu w punkcie juz stacjonarnym, wiekszosc pewnie nie bedzie miala czasu i nerwow na szarpanie sie z nimi i zaakceptuje nedzny stan rzeczy, a o to w tym chodzi ...

z poczatku specjalnie sie tym nie interesowalem, jednak coraz bardziej robi sie to irytujace, co kilka, kilkanascie minut jest jakby zamrozenie przy strumieniowaniu materialu VOD z czarnego, w zaleznosci od tego czy HD czy SD material (przepustowosc) potrafi sie zamrozic i pikselowac na 2-10sek

dzieje sie to zarowno na nagraniach (myslalem ze moze przycielo w czasie nagrania cos jak zaczelo mocno padac w nocy itp) jak i VOD (tu chyba odbior wyglada troche inaczej i dopoki calosc nie bedzie w 100% poprawna na podstawie CRC, to pozycja nie pojawi sie w spisie VOD)

jak tak dalej pojdzie, to znow trzeba bedzie narobic gnoju, bo czlowiek placi za cos kupe kasy miesiecznie, a jak zawsze dziala tragiczne, specjalnie czekalem, az MR zostanie porzadne dopracowany, chodzi to juz przeciez troche czasu a tu takie klocki

rece opadaja po prostu (stan dysku Q0, polaczenie bezposrednie po skretce skrosowanej w ekranie, test przepustowosci dekoderow 90Mbit/s, warunki idealne)

[ciach]

taken
2012-08-17, 12:33
Witaj problem jest BARDZO znany...
To już Ci powiem jaką dostaniesz odpowiedź:
Wymiana srebrnego na biały dekoder a później jak nie pomoże, to wymiana czarnego... może jutro podjadę i wymienię czarny bo na razie nie mam czasu....
Ale wiele Osób na forum ma ten problem i dużo Osób pisało do mnie na privie, że to wina oprogramowania a nie dekoderów.... ale nawet po tym Oni twierdzą, że to wina dekoderów...
Pozdr

chromepl
2012-08-17, 16:23
podejrzewam ze jesli chodzi o soft to tak jak z kilkoma kolegami zauwazylismy, ze moze to byc 1 z 3 rzeczy:

- dysk czarnego potrafi byc usypiany kiedy czarny jest wylaczony i co kilka, kilkanascie minut musi znow rozkrecic talerze zeby wypelnic bufor danymi do przesylania do bialego

- karty sieciowe przechodza w stan uspienia po jakims czasie / rozlaczaja sie i na nowo konfiguruja polaczenie co powoduje scinke w trakcie przesylania danych

- jest taki natlok kodowania i co chwile sprawdzania + jakichs zabezpieczen, ze po prostu robi sie totalny smietnik chwilami i na pewien czas niestety strumien video sie rozsypuje

proponowalbym zerknac na problem programistom w N i moze w koncu sie zainteresowac, bo osob przybywa w szybkim tempie z tym samym problemem

@taken
wiem, ze taka dostane odpowiedz i nawet tam nie mam zamiaru dzwonic i lazic z dekoderami na wymiane, mam to gdzies, za kilka mies po prostu to dopracuja (mam nadzieje) i problem zniknie sam jak zawsze

jch-root
2012-08-17, 16:46
Ewidentna wina softu, testowałem wszystkie możliwe konfiguracje, resetowałem na wszystkie znane sposoby. W moim przypadku problem zacięć dotyczy wyłącznie bibliotek VOD (PictureBox, nSeriale, nPremium HD, oraz funVOD - gdy dzieci w pokoju nie ma:aniolek:), nie testowałem na Premiery VOD. Nagrania zlecone przeze mnie odtwarzają się bez zacięć. Widocznie "multiroom premium hade" w wykonaniu platformy nowej generacji tak ma i mieć będzie <:/>

edit: aha, turbodekoder był wymieniany z powodu usterki technicznej.

taken
2012-12-21, 14:53
Witam
Informuję, że w dalszym ciągu występuje problem z cięciem się VOD co 2 minuty.
Czy coś wiadomo w tej sprawie czy w dalszym ciągu cisza? Bo minęło już ponad pół roku od zgłoszenia problemu via email oraz forum i w dalszym ciągu problem występuje..
Pozdrawiam

chromepl
2012-12-21, 15:05
co tu duzo gadac, sam chcialem odswiezyc ten watek, ale nie ma po co, bo nka ma to gdzies ...

oferuja cos, co nie powinno byc dopuszczone do uzytku, bialy tnie sie i bedzie sie cial, wiem to, bo sprawe badalem dokladnie u siebie oraz u 2 niezaleznych osob w mojej okolicy, rowniez posiadajacych multi premium i wszedzie bialy laguje tak, ze rece opadaja, sam odbior kanalow idealny - zero problemow, mam oczywiscie tam antene dodatkowa, bo tez czytalem ze sa jaja jak jej nie ma ...

co do przyciec na vod / nagran na czarnym jakos chyba sie polepszylo, bo nie wystepuja juz u mnie, jednak po odpaleniu czegokolwiek innego - szukanie kanalow, programowanie nagran, epg itp to juz po prostu odpada na starcie - pobiera jakies smieciowe porcje danych z czarnego tak, ze co klikniecie na pilot bialego mam laga na jakies 3-5 sekund, myslac ze bialy nie odebral komendy ponawiam przyciskiem, a ten nagle odswieza po kilku sekundach to co chcialem nagrac przeskakujac extra po kolejnym nacisnieciu i w ten oto sposob nagrywa nie to co chcialem i tak w kolko - ma nic bardziej irytujacego i calkowicie dyskwalifikuje ta usluge, za ktoryms razem pilot wyladuje na scianie w strzepach cos czuje

gdybym mial wczesniej pojecie, ze nka jest w totalnych powijakach to dawno bysmy sie pozegnali, ale dalej nabijaja frajerow w butelke niestety, ktorzy placa za cos co nie dziala jak nalezy i nigdy nie powinno byc przedmiotem oferowanej uslugi dla abonentow

wiec pogodz sie z tym chlopie, bo inaczej nie bedzie, nadziales sie na niezly szajs i tyle w temacie, taka jest prawda o telewizji "nowej generacji"

wszystko musisz robic z czarnego w drugim pokoju, a bialy to co najwyzej mozesz zmienic sobie kanal z jego pilota, co czasami tez trwa kilka sekund ...

pozdrawiam

taken
2012-12-23, 12:40
co tu duzo gadac, sam chcialem odswiezyc ten watek, ale nie ma po co, bo nka ma to gdzies ...

oferuja cos, co nie powinno byc dopuszczone do uzytku, bialy tnie sie i bedzie sie cial, wiem to, bo sprawe badalem dokladnie u siebie oraz u 2 niezaleznych osob w mojej okolicy, rowniez posiadajacych multi premium i wszedzie bialy laguje tak, ze rece opadaja, sam odbior kanalow idealny - zero problemow, mam oczywiscie tam antene dodatkowa, bo tez czytalem ze sa jaja jak jej nie ma ...

co do przyciec na vod / nagran na czarnym jakos chyba sie polepszylo, bo nie wystepuja juz u mnie, jednak po odpaleniu czegokolwiek innego - szukanie kanalow, programowanie nagran, epg itp to juz po prostu odpada na starcie - pobiera jakies smieciowe porcje danych z czarnego tak, ze co klikniecie na pilot bialego mam laga na jakies 3-5 sekund, myslac ze bialy nie odebral komendy ponawiam przyciskiem, a ten nagle odswieza po kilku sekundach to co chcialem nagrac przeskakujac extra po kolejnym nacisnieciu i w ten oto sposob nagrywa nie to co chcialem i tak w kolko - ma nic bardziej irytujacego i calkowicie dyskwalifikuje ta usluge, za ktoryms razem pilot wyladuje na scianie w strzepach cos czuje

gdybym mial wczesniej pojecie, ze nka jest w totalnych powijakach to dawno bysmy sie pozegnali, ale dalej nabijaja frajerow w butelke niestety, ktorzy placa za cos co nie dziala jak nalezy i nigdy nie powinno byc przedmiotem oferowanej uslugi dla abonentow

wiec pogodz sie z tym chlopie, bo inaczej nie bedzie, nadziales sie na niezly szajs i tyle w temacie, taka jest prawda o telewizji "nowej generacji"

wszystko musisz robic z czarnego w drugim pokoju, a bialy to co najwyzej mozesz zmienic sobie kanal z jego pilota, co czasami tez trwa kilka sekund ...

pozdrawiam

Witaj
Doskonale wiem o dolegliwościach które opisujesz bo dokładnie tego samego doświadczam z mała poprawką u mnie na nagranych pozycjach nie ma żadnego problemu nic nie przycina się natomiast VOD tnie straszliwie...
Co do lagów w działaniu pilota również ostatnio to zauważyłem choć wcześniej nie było to tak dotkliwe w tym momencie czasem tak jak piszesz kliknięcie na pilota powoduje zwis na 3-5 sekund. Co ciekawe wczoraj zauważyłem jeszcze większy problem na niektórych kanałach ciął mi dźwięk na białym co ciekawe tylko na niektórych tak się działo bo na innych odbiór miałem dobry..... wcześniej tego nie zauważyłem bo nie mam czasu od 2 tygodni oglądać TV..
Nie wiem jak Ty ale sprawdzałem w różnej konfiguracji via switch/router/bezpośrednie połączenie krosowane nie krosowane za każdym razem ten sam problem. Na prośbę telewizji N wymieniałem nawet na nowy model dekoder biały ale również nie pomogło.....

Co do tego, że odświeżam ten problem to zrobiłem to właśnie na prośbę "telewizji N" akurat jestem z Nimi w kontakcie i testuje dla Nich ale niestety jak na razie bez powodzenia.... ostatnio dlatego napisał do Nich i zacytuje kawałek emaila:

"Szczerze mówiąc jestem troszkę zniesmaczony i zażenowany czasem poprawienia usterki bo minęło już pół roku...."

Bo jak widzisz problem zgłosiłem w czerwcu!!! Więc minęło już 6 miesięcy... i lekko mnie już to irytuje jak Ciebie...
Niestety taka jest prawda i powiem szczerze zaczynam dochodzić do wniosku, że albo ktoś sobie jaja robi z nas klientów albo nikt tak na prawdę się nie zajął problemem bo nie wierze, że po pół roku nie znaleziono rozwiązania!! Choć czytając na forum wnioskuje, że ten problem trwa od początku istnienia Multiroom w "Telewizji N" a nie od 6 miesięcy....

Nie wiem czy wiesz ale możesz zerwać umowę z Telewizją N ze względu na niedotrzymanie warunków umowy. Ja np wziąłem multiroom po to aby z Żona wieczorem w sypialni oglądać seriale dostępne na VoD dlatego dla mnie to niedotrzymanie warunków umowy a co za tym idzie mam prawo do zerwania umowy z Ich winy bo mam emaile jak również na forum zgłoszenie, że taki problem eskalowałem - że uniemożliwia mi to korzystanie z usługi za która płace.

chromepl
2012-12-23, 13:01
nie mam zamiaru zrywac umowy, bo jesli chodzi o oferte i cene w multiroomie premium przy wzieciu max oferty sa bezkonkurencyjni

nie mozna jednak zachowywac sie w tak nieprofesjonalny sposob jak oni i olewac tak powazne problemy - w koncu kiedys miarka sie przebierze i czego im nie zycze, caly ten swietnie prosperujacy na chwile obecna biznes pojdzie sie czesac, a przeciez moglo byc tak pieknie ?

wedlug mnie problem jest duzo bardziej powazny niz sama kwestia poprawki do softu - dawno by to zrobili

podejrzewam, ze w przypadku multi premium+masy zabezpieczen i przyjetych protokolow wymiany danych na chwile obecna waskim gardlem stal sie sam sprzet i sa troche w kropce, bo nie ma specjalnie teraz jak do tego podejsc, nie beda wymieniac wszystkich bialych ludziom na nowy hardware, bo to kosmiczna strata kasy, zas przerobic cala dokumentacje i zmienic przyjeta koncepcje zabezpieczen+protokolow tez nie za specjalnie

stad beda tak siedziec teraz i udawac jak kiedys ze blad hdcp to wina TV - juz raz sie osmieszyli na maxa (bo jakos po wejsciu "nowych" czarnych i turbo z mocnym sprzetem i nowym softem problem magicznie zniknal raz na zawsze...), a teraz jak widze jest kolejny tego typu problem, gdzie kazdy udaje Greka i nie wie o co chodzi, nikt nie widzi problemu i wszystko jest cacy, prawda jest jednak taka, ze za takie go*** a nie usluge swiadczona przez N w multiroom premium na bialym, to powinni doplacac za stracone nerwy na codzien

taken
2012-12-23, 13:11
nie mam zamiaru zrywac umowy, bo jesli chodzi o oferte i cene w multiroomie premium przy wzieciu max oferty sa bezkonkurencyjni

nie mozna jednak zachowywac sie w tak nieprofesjonalny sposob jak oni i olewac tak powazne problemy - w koncu kiedys miarka sie przebierze i czego im nie zycze, caly ten swietnie prosperujacy na chwile obecna biznes pojdzie sie czesac, a przeciez moglo byc tak pieknie ?

wedlug mnie problem jest duzo bardziej powazny niz sama kwestia poprawki do softu - dawno by to zrobili

podejrzewam, ze w przypadku multi premium+masy zabezpieczen i przyjetych protokolow wymiany danych na chwile obecna waskim gardlem stal sie sam sprzet i sa troche w kropce, bo nie ma specjalnie teraz jak do tego podejsc, nie beda wymieniac wszystkich bialych ludziom na nowy hardware, bo to kosmiczna strata kasy, zas przerobic cala dokumentacje i zmienic przyjeta koncepcje zabezpieczen+protokolow tez nie za specjalnie

stad beda tak siedziec teraz i udawac jak kiedys ze blad hdcp to wina TV - juz raz sie osmieszyli na maxa (bo jakos po wejsciu "nowych" czarnych i turbo z mocnym sprzetem i nowym softem problem magicznie zniknal raz na zawsze...), a teraz jak widze jest kolejny tego typu problem, gdzie kazdy udaje Greka i nie wie o co chodzi, nikt nie widzi problemu i wszystko jest cacy, prawda jest jednak taka, ze za takie go*** a nie usluge swiadczona przez N w multiroom premium na bialym, to powinni doplacac za stracone nerwy na codzien

Witaj
Interesujące jest co piszesz choć z tym zabezpieczeniem nie do końca rozumiem wystarczy poczytać na forach internetowych i wiadome jest, że WSZYSTKIE zabezpieczenia które zostały użyte w telewizji N zostały już dawno temu złamane.... nie będę tu podawać linków bo nie ma sensu ale w 10 sekund za pomocą google znalazłem sposób jak nielegalnie zrobić sobie działającą telewizje N na wielu urządzeniach w domu.... ale przecież nie oto chodzi.... nie po to płacimy za usługę?
Więc jeśli masz rację i to wina przyjętych zabezpieczeń to mogę stwierdzić, że trzymanie tych zabezpieczeń i wkurzanie klientów którzy płacą za usługę nie jest zbyt dobrym pomysłem. Bo jak ładnie napisałeś wszystko co dobre w końcu się kończy i najczęściej z dużym hukiem...




PROSZĘ o nie pisanie do mnie na priv z prośba o podanie linków gdzie jest opis jak nielegalnie oglądać na wielu urządzeniach telewizje n!!

chromepl
2012-12-23, 13:22
widac ewidentny brak plynnosci przy wymianie danych czy sciaganiu potrzebnych informacji z czarnego, bo bialy to jest dno i widac ze malo co jest w stanie zbuforowac sobie we wlasnej pamieci - za kazdym razem przy probach pobierania czegokolwiek z czarnego jest to samo - lagi po pare sekund

ktos pisal na forum, ze po analizie ruchu i ciaglych zmianach portow przez dekodery panuje tam totalny smietnik ogolnie i cale te zabezpieczenia sa dosc mocnymi narzutami na sprzet, aczkolwiek nie moge mowic ze to na pewno to powoduje problem, cos jest ewidentnie nie tak i nic z tym nie robia (nie sa w stanie?) zrobic

myslalem, ze to moze kwestia moich egzemplarzy dekoderow, ale jak pisalem 2 moich znajomych niedawno wzielo ten sam pakiet z N i po uruchomieniu wszystkiego efekt jest dokladnie ten sam, wiec leca w kulki ze szkoda gadac ...

taken
2012-12-23, 13:32
Chyba będę musiał postawić sobie starego 5 letniego HUBa i podpiąć serwer z tcpdump i zacząć logować to co jest wymieniane między dekoderami bo czytając to co piszesz po prostu się załamuje....
Wiadome jest od początku, że dekoder biały ma DUŻO niższe parametry techniczne ale żeby dać tak ciała i uruchomić usługę na złym sprzęcie?
Aż mi się wierzyć nie chce....

niqu
2012-12-23, 13:34
dziwne bo u mnie dziala plynnie jak mowilem clra i maly bialas do mr spiete toto siecia przez switch gigabitowy. Skoro boxy "lataja po portach" to byc moze winne sa routery gdzie jest warstwa softowa odpowiedzialna za sterowanie ruchem. Podlacz dekodery bezposrednio i zobacz czy bedzie lepiej. Najlepiej nowym kablem.
Taken a nie mozesz to poprostu przez dwa ethernety na linuxie przekopac z forwardowaniem adresow ? przecie wtedy sniffing bedzie najlepszy ;D

taken
2012-12-23, 13:37
Co do tego, że nic nie robią może wkleję odpowiedź którą otrzymałem 25 października:
"Podczas naszych testów problem z obrazem pojawiał się dokładnie co 2 minuty. Nowe pozycje w kolekcji VOD (wprowadzone po 21 września) powinny odtwarzać się na Białym dekoderze MRP bez ‘pikselozy’. Jeszcze nie zdążyłem tego potwierdzić."

Oczywiście sprawdziłem i ten sam efekt, który specjalnie nagrałem telefonem: http://www.youtube.com/watch?v=u-JEsh-Hyls

niqu
2012-12-23, 13:41
Dobrze Ci działa MR a na privie się pytałeś jak nielegalnie oglądać TV N na wielu urządzeniach - interesujące!

Kolego ten komentarz byl zbedny u mnie dziala poprawnie nez problemow. Bardziej sie pytalem w celach edukacyjnych bo i tak place a uwierz mi nie malo i nie jestem zwyklym czlowieczkiem co mysli tylko i wylacznie nad piractwem. Gdybys troche moich wypowiedzi psozukal to bys wiedzial ze nie jednemu pomoglem. Wiec laskawie wyedytuj swoja wiadomosc odnosnie nielegalnego ogladania.

EOT

niqu
2012-12-23, 13:47
Malo wiesz gosciu ( tak lepiej ? )

Tworzy sie offtop.
Ciekaw jestem jak u Blonki MR dziala poprawnie czy lipa po aktualizacji ? Bo problem nam sie kiedys udalo rozwiazac.

taken
2012-12-23, 13:52
Może i mało wiem bo nie znam Ciebie a Ty mnie.
Niestety nie mam czasu się zajmować rozwiązywaniem problemów innych firm - mam narzędzia jak również wiedzę aby zdiagnozować problem tylko muszę znaleźć chwilę wolnego czasu choć uważam, że tematem poważnie powinna się zająć firma, która wypuszcza oprogramowanie a nie pasjonaci.... bo z całym szacunkiem to żart, że ludzie na forum rozwiązują problemy - od tego są na pewno ludzie i jak znam życie mało nie zarabiają....


Aby nie było offtop podsumowanie:
Problem zgłoszony 06.06.2012.
Wymieniono biały dekoder, kable połączeniowe, podłączano dekodery via switch/hub/router/bezpośrednio kablem krosoowanym/ bezposrednio kablem niekroosowanym za każdym razem ten sam efekt.
W dniu 25 październik otrzymałem informację, że potwierdzają ten problem i są w trakcie naprawy.
Mamy 23 grudnia problemy które wcześniej zgłaszałem dalej występują a dodatkowo pojawił się nowy problem - oglądając telewizję co jakiś czas na paru kanałach ginie dźwięk problem zgłoszono 2012-12-16 o godzinie 12:59 przez użytkownika wh00per na forum: http://nhdtv.pl/forum/showthread.php?t=60849

Drodzy Pracownicy Telewizji N może jakiś komentarz?

Pozdrawiam

niqu
2012-12-23, 14:16
Może i mało....


Aby nie było offtop podsumowanie:
Problem zgłoszony 06.06.2012.
Wymieniono biały dekoder, kable połączeniowe, podłączano dekodery via switch/hub/router/bezpośrednio kablem krosoowanym/ bezposrednio kablem niekroosowanym za każdym razem ten sam efekt.
W dniu 25 październik otrzymałem informację, że potwierdzają ten problem i są w trakcie naprawy.
Mamy 23 grudnia problemy które wcześniej zgłaszałem dalej występują a dodatkowo pojawił się nowy problem - oglądając telewizję co jakiś czas na paru kanałach ginie dźwięk problem zgłoszono 2012-12-16 o godzinie 12:59 przez użytkownika wh00per na forum: http://nhdtv.pl/forum/showthread.php?t=60849

Drodzy Pracownicy Telewizji N może jakiś komentarz?

Pozdrawiam

pracownicy z forum nie wiedza za wiele troche dziwny system przekazywania informacji ale jest tak dlatego ze iti i cala grupa tvn jest spolka notowana na GPW i kazda wiadomosc ktora moze zmienic wartosc akcji musi byc najpierw podana na PAP (polskie prawo).
Swoja droga masz MR premium czy standard ? zobacz czy zapewnienie lepszej wentylacji malego dekodera ( Blonka ma nakretki pod spodem ja mam go w powietrzu na szynach nad TV) nie poprawi dzialania.

taken
2012-12-23, 14:31
pracownicy z forum nie wiedza za wiele troche dziwny system przekazywania informacji ale jest tak dlatego ze iti i cala grupa tvn jest spolka notowana na GPW i kazda wiadomosc ktora moze zmienic wartosc akcji musi byc najpierw podana na PAP (polskie prawo).
Swoja droga masz MR premium czy standard ? zobacz czy zapewnienie lepszej wentylacji malego dekodera ( Blonka ma nakretki pod spodem ja mam go w powietrzu na szynach nad TV) nie poprawi dzialania.

Witaj
Akurat to co piszesz już ktoś mi sugerował jakiś czas temu, że to może być problem słabej wentylacji srebrnego dekodera dlatego używałem przez jakiś czas specjalnej maty do laptopów aby się nie grzało niestety nie pomogło :(

chromepl
2012-12-23, 14:53
ludzie dajcie sobie siania z wlasnymi wycieczkami, sprobujmy moze wspolnie namierzyc problem ?

tak naprawde nie chcialo mi sie nawet za to sensowniej brac i powoli sie do tego przyzwyczajalem juz, ale widze, ze troche ludzi jest

odpowiadajac na Twoje pytanie - dekodery sa polaczone bezposrednio kablem skrosowanym, ekranowanym, mierzone w testach przepustowosci na interfejsie siagaja 90Mbit/s

oczywiscie nie rzucam slow na wiatr i zanim na cos pomarudze to sprawdzam wszystko co jest tylko mozliwe do zrobienia - twarde resety z kasowanie dysku, ustawienia automat, reczne, polaczenia bezposrednie czy przez gigabit/100Mbit switche, takze z routerem i wyjsciem na swiat przez brame - bez znaczenia, inni wymieniali dekodery, robili kolejne cuda, a problem nadal pozostaje

ktos jak pisalem analizowal doglebniej co sie tam dzieje i z tego co pamietam jak czytalem, to panuje tam niezla kaszana tak, aby nikt nie zlamal i czasem nie przechwycil sobie i zrzucil na dysk po zwyklej sieci strumienia audio/wideo w HD, co jak wyzej czytamy juz dawno zostalo niby zlamane jak kazde zabezpieczenie jakie by nie wymyslono i jakiej mocy klucz by nie byl, nie kijem to pala, nie moca obliczeniowa to innym podejsciem chociazby od du** strony ...

chromepl
2012-12-23, 17:31
Co do tego, że nic nie robią może wkleję odpowiedź którą otrzymałem 25 października:
"Podczas naszych testów problem z obrazem pojawiał się dokładnie co 2 minuty. Nowe pozycje w kolekcji VOD (wprowadzone po 21 września) powinny odtwarzać się na Białym dekoderze MRP bez ‘pikselozy’. Jeszcze nie zdążyłem tego potwierdzić."

Oczywiście sprawdziłem i ten sam efekt, który specjalnie nagrałem telefonem: http://www.youtube.com/watch?v=u-JEsh-Hyls

jak pisalem wczesniej - od pewnego czasu wlasnie ten problem zniknal, u mnie nie ma przycinania sie juz ani z vod ani nagran z czarnego, tak wiec to zrobili powiedzmy i nawet ten podany przez Ciebie termin bylby wlasnie cos kolo tego

aczkolwiek fatalnie laguje bialy przy wchodzeniu do epg, przewijaniu, kliknieciu w ogole calego app, roznych menu itd zwykle 3-5 sek co mija sie z celem - tak sensowna przykladowo funkcja jak szukanie po slowach kluczowych w calym epg na caly tydzien jest praktycznie niemozliwe tak sie wiesza calosc

aaa i moj bialy to nie jest clra na ktorym niby nie ma lagow wg kolegi wyzej, ale ten 2850ST

taken
2012-12-23, 17:35
aaa i moj bialy to nie jest clra na ktorym niby nie ma lagow wg kolegi wyzej, ale ten 2850ST

Ciekawe ja posiadam również biały ITI-2850ST oraz czarny ITI-5720SX i problem ten występuje u mnie pikseloza co 2 minuty na VoD, jak również ostatnio problemy z dźwiękiem na różnych kanałach oraz lagowanie białego - właśnie po kliknięciu włączenia białego czekałem 5 sekund zanim się dioda power zmieniła z czerwonej na zieloną....

Blonka
2012-12-25, 07:37
Ciekaw jestem jak u Blonki MR dziala poprawnie czy lipa po aktualizacji ? Bo problem nam sie kiedys udalo rozwiazac.
Nie sprawdzałem.

sledzik1984
2012-12-29, 17:56
Moim zdaniem wasze problem z pikselowaniem (a moje problemy ze zrywaniem dźwięku) nie są powodowane przez błędy sieci LAN. Tak się składa, że mam w domu mocno profesjonalną sieć i po tym jak zaczęły się wszystkie problemy z Multiroomem zacząłem szukać "dziury w całym"....

I tak... kanały SD generują ruch na poziomie od 2,6 Mbit do około 6 Mbit. Kanały HD - ruch od 6,6 Mbit do 16 Mbit. VOD: Mission Impossible - Ghost Protocol - generuje około 10 Mbitów ruchu, serial Chicago Fire - 4 Mbit/s.

Filmik dokumentujący wszystko:

https://www.youtube.com/watch?v=mCVkLLahAYw

Podsumowując - jak na transmisję Ethernet po skrętce to są malutkie prędkości. Po sieci 100 Mbit/s dało by się uciągnąć 4 transmisje TVP HD (16 Mbit/s) - to "małe piwo przed śniadaniem" dla switcha (nawet chińskiego)...

Moim zdaniem - wszystkie problemy z MR spowodowane są tylko i wyłącznie błędami w sofcie dekoderów.

Blonka
2012-12-30, 04:52
... (problemy ze zrywaniem dźwięku) nie są powodowane przez błędy sieci LAN. ...
.... spowodowane są tylko i wyłącznie błędami w sofcie dekoderów.
Już to gdzieś pisałem, na dwóch samodzielnych nie podłączonych do LAN starych Białych widziałem "szarpanie dźwięku" na niektórych kanałach przed świętami. Nie pytałem użytkowników tych dekoderów czy jeszcze się to zdarza. Jeden z tych dekoderów połączyłem z TV kablem EURO dla sprawdzenia i było dobrze, wróciłem do HDMI i działało normalnie. Nie rozumie, cały układ to konwerter, dekoder i TV. Pierwsze i ostatnie urządzenie nie podejrzewam i wywołanie zrywania dźwięku, zostaje dekoder "stary Biały". MR nie chce mi się podłączać czy dzieję się to samo, jestem zadowolony z niegrzejących się (bez nakrętek) Pace, chyba udało mi się uciec przed następną wpadką ADB.
Co do sieci, najlepszą jakość połączenia Czarny - Biały miałem nie na super giga routerach, a na 5 letnim Edimax, stabilne 92 Mb/s.

chromepl
2012-12-31, 10:31
w dziale technicznym ogolnie sa watki o aktualizacji softow zarowno turbo jak i bialego 12.12.2012

poprawiaja jakie kompletne pierdoly i ogolna kosmetyke zamiast wziac sie w koncu do roboty i zrobic normalnie dzialajaca i nie wieszajaca sie / lagujaca funkcjonalnosc bialego po multi HD

co za firma, jakbym tak pisal soft w mojej firmie, to juz bym dawno na pys* wylecial i to na drugi dzien, nie cierpie takiego amatorstwa i braku profesjonalizmu, w dodatku nic sobie z tego nie robia, ze taki chlam pchaja na rynek

taken
2013-01-04, 09:18
w dziale technicznym ogolnie sa watki o aktualizacji softow zarowno turbo jak i bialego 12.12.2012

poprawiaja jakie kompletne pierdoly i ogolna kosmetyke zamiast wziac sie w koncu do roboty i zrobic normalnie dzialajaca i nie wieszajaca sie / lagujaca funkcjonalnosc bialego po multi HD

co za firma, jakbym tak pisal soft w mojej firmie, to juz bym dawno na pys* wylecial i to na drugi dzien, nie cierpie takiego amatorstwa i braku profesjonalizmu, w dodatku nic sobie z tego nie robia, ze taki chlam pchaja na rynek

Witaj
Niestety zgodzę się z Tobą, MR w Telewizji N to jakaś amatorszczyzna jak dla mnie to faza beta ponieważ tak na prawdę w tej chwili nic nie działa poprawnie począwszy od działania samego białego dekodera - lagowanie, poprzez zaniki dźwięku w oglądaniu telewizji skończywszy na pixelozie na VoD... w skrócie MR w Telewizji N NIE NADAJE SIĘ DO UŻYTKU!!!

Wczoraj tak jak obiecałem pół roku po zgłoszeniu niepoprawnego działania tutaj jak również na doradca@n.pl zgłosiłem oficjalnie reklamację na działanie usługi.
Co lepsze zgłosiłem niepoprawne działanie usługi 06.06.2012 a technicy Telewizji N potwierdzili niepoprawne działanie dopiero 25 października przy czym mamy dziś 04.01.2013 i do tej pory problem dalej występuje więc chyba samo za siebie mówi...
Pozdrawiam

taken
2013-01-12, 21:47
Zgłaszając inna reklamację usłyszałem, że: TEN PROBLEM DOTYCZY TYLKO MNIE i NIKT WIĘCEJ NIE ZGŁASZAŁ TAKIEGO PROBLEMU!!!
Dodatkowo, że ludzie tutaj na forum specjalnie piszą o awariach a tak na prawdę wszystko działa... że podobno jak ja napisze, że mi coś nie działa to ludzie specjalnie piszą, że u Nich też...

Tak czy siak nie kłamcie! Telewizja N nie ma awarii tylko klienci wymyślają!!!!!!

chromepl
2013-01-13, 09:58
w takim razie trzeba bedzie powaznie zastanowic sie nad alternatywa przed wakacjami ... bo powoli rozne problemy ktore sie dzieja w N zaczynaja mnie juz mierzic (ostatnio przestaly juz dzialac kanaly z transpondera na ktorym jest m in tvn HD po przejsciu na s2 - oczywiscie ja mam ustawiac antene, ale przez 4 lata jakos nie bylo problemow), przy obecnej ofercie kablowki i smiesznej cenie + duzej ilosci kanalow HD zaczynam powoli rozwazac ta opcje i powiem do widzenia, zasugeruje ten sam pomysl rowniez wszystkim moim znajomym, ktorym kiedys polecilem N i wskaze najlepsza opcje rezygnacji, nawet pomoge wyjsc z tego bagna kosztem wlasnego czasu

taken
2013-01-29, 16:43
Otrzymałem informację, że jest nowe oprogramowanie które poprawia od groma błędów właśnie w testach Telewizji N.
Podobno nowa aktualizacja ma poprawiać ten błąd z szarpaniem dźwięku i obrazu podczas oglądania VOD co 2 minuty jak również problem z dźwiękiem podczas oglądaniem telewizji na dekoderze dodatkowym.
Pozostaje tylko czekać na aktualizację - miejmy nadzieję, że będzie Ona wkrótce i na prawdę poprawi te błędy.
Pozdrawiam

chromepl
2013-01-29, 16:56
powialo nutka optymizmu, ale uwierze jak zobacze, ze rzeczywiscie cos z tym zrobili, ostatnio nasilily sie u mnie objawy VOD na bialym (co ciekawe nagrania z czarnego z tv bez problemow leca na bialym) - dokladnie co kilka minut sa takie przyciecia ze masakra, na kilka sekund, ech ...

taken
2013-01-30, 14:12
Zgadza się objawy to:
Na dekoderze czarnym:
Oglądanie VOD – bez problemu
Oglądanie nagranych materiałów – bez problemu
Oglądanie TV – bez problemu

Na srebrnym dekoderze:
Oglądanie VOD – Pikseluje co jakiś czas jakby była burza plus rwie dźwięk – lecz wystarczy cofnąć materiał o 10 sekund i można ten sam materiał obejrzeć bez tego efektu – więc to nie wina złego nagrania materiału.
Oglądania nagranych materiałów – bez problemu
Oglądanie TV – rwie dźwięk na prawie wszystkich kanałach SD/HD prócz TVN HD i Discovery HD.

Ogólnie to problem jest znany przez techników i w rozmowie telefonicznej otrzymałem informację, że podobno nowe oprogramowanie już jest testowane w ich labie.
Wysłałem prośbę o potwierdzenie tego info do doradcy :) Jak coś będę wiedział na pewno napiszę.
Pozdrawiam

tomo75i8
2013-01-30, 14:38
Otrzymałem informację, że jest nowe oprogramowanie które poprawia od groma błędów właśnie w testach Telewizji N.
Podobno nowa aktualizacja ma poprawiać ten błąd z szarpaniem dźwięku i obrazu podczas oglądania VOD co 2 minuty jak również problem z dźwiękiem podczas oglądaniem telewizji na dekoderze dodatkowym.
Pozostaje tylko czekać na aktualizację - miejmy nadzieję, że będzie Ona wkrótce i na prawdę poprawi te błędy.
Pozdrawiam

Po co?? Przecież twierdzą sami, że wszystko jest w porządku. Tak przynajmniej wynika z odpowiedzi na reklamację, którą wysłałem do n w sprawie zanikanua dźwięku na buałym dekoderze id multiroomu. Niech może wspólnie ustalą zeznanua?! Poprostu amatorszczyzna do potęgi n i w dodatku niebawem za cenę C+ !!

taken
2013-02-01, 12:50
Po co?? Przecież twierdzą sami, że wszystko jest w porządku. Tak przynajmniej wynika z odpowiedzi na reklamację, którą wysłałem do n w sprawie zanikanua dźwięku na buałym dekoderze id multiroomu. Niech może wspólnie ustalą zeznanua?! Poprostu amatorszczyzna do potęgi n i w dodatku niebawem za cenę C+ !!

Ja jak podpisywałem umowę na pakiet max dostałem informację, że cena jest stała i nie zmieni się nawet po zakończeniu umowy i przejściu na inny okres.

chromepl
2013-02-17, 08:50
U mnie ostatnio doszly do kolekcji nowe przygody, ktorych wczesniej nigdy nie bylo, a ktore wystarczajaco przelaly czare goryczy i bede rezygnowac calkowicie z telewizji "nowej generacji" - sporo moich znajomych ma podobne zdanie i to samo uczyni, bo prawda jest taka, ze to co odwalaja i co gorsze nie robia nic z tym pograzy ten niezle prosperujacy biznes na chwile obecna (oczywiscie potrzeba pare ladnych lat, zeby cala ciemna masa zaczela uzywac mozgow i podziekowala im, ale bedzie to proces zblizony do wielu, ktorym ilosc abonentow i kasa uderzyla do glowy myslac, ze teraz to juz tylko kase ciagnac, a w zamian nie oferowac zadnej jakosci uslug, splawiac jak frajera na kazdym kroku), ale do rzeczy: wczesniej rano, kiedy czarny "spi" jakakolwiek proba odpalenia nagrania z czarnego na bialym konczy sie czarnym ekranem - czarny nie potrafi wybudzic dysku/siebie/sieci? i zaczac strumieniowac dane - jedyna opcja jest ponowne uruchomienie czarnego (chore - kilka minut), inna sprawa to masa bledow w sofcie takich jak przykladowo szukanie po slowach kluczach na bialym w EPG (genialna opcja, ale kompletnie nierozwijana, bedaca podstawowym narzedziem do gmerania kazdego myslacego czlowieka, w fajnej bazie na caly tydzien ze wszystkich kanalow - moznaby rozbudowac przykladowo pod seryjne szukanie seriali z wykluczeniem powtarzania danego odcinka i nagrywac z automatu kompletne sezony itp) - pomijam juz fakt, ze w trakcie wpisywania kolejnych liter wyszukiwanie w czasie rzeczywistym w EPG tygodniowym, to iscie poroniony pomysl przy szybkosci tych skamielin z epoki kamienia lupanego i lagi przy wprowadzaniu kolejnych liter typu 5 sekund w zwiazku z czym masa bledow i wpisywanie wszystkiego od zera (a wystarczyloby po prostu osobna opcja po spokojnym wpisaniu - "szukaj teraz", no ale nic, rece opadaja) i teraz jesli liczba wynikow jest zbyt duza i przekracza jakis tam Wasz bufor na to przygotowany widac zbyt maly, to na liscie wynikow tracona jest zwykle od polowy cala zawartosc - sa czarne pola tylko i trzeba mocno recznie zawezac ilosc wynikow, aby uzyskac pelny listing - takich podobnych bledow jest sporo, nie wiem kto testuje dla Was soft, ale powinniscie sie grubo zastanowic co z tym fantem dalej, ja sie wypisuje z tego klubu, taki brak profesjonalizmu to dla mnie zenada i nie chce byc tego czescia